טיפים לבחירת דלת פנים איכותית

דלתות פנים הן אותן דלתות הסוגרות את החדרים הפנימיים בבית. רבים מתחבטים בשאלה איזו דלת לבחור והאם יש הבדל באיכות הדלתות. בפועל, כמו כל מוצר, גם דלתות פנים נבדלות זו מזו באיכותן ויש לדעת כיצד לבחור דלת פנים איכותית שתשמש אתכם לאורך שנים.

טיפים לבחירת דלת פנים 

יש כמה דברים שיש לבדוק לפני שרוכשים דלת פנים. החל מהחומרים שמהם היא עשויה ועד לדרך הרכבתה והטיפולים השונים שביצעו בה כדי שתהיה עמידה לאורך שנים:

  • חומרים – דלת איכותית עשויה מעץ סנדוויץ'. יש לוודא כי העץ עבה דיו וכי חיבורי השכבות התבצעו בעזרת הדבקה מיוחדת עם מכבשי חימום מקצועיים.
  • הכנה מראש – על העץ לקבל הכנה מראש נגד מזיקים ומים. הדבר חשוב במיוחד בדלתות שעומדות לשמש חדרי אמבטיה או שירותים, כדי שלא יספגו מים ויתנפחו.
  • עמידות – על דלת פנים להיות עמידה לחומרי ניקיון שבהם משתמשים לניקוי רצפות. נוסף על כך, יש לבדוק שאפשר לנקותן בקלות עם סמרטוט ומים.
  • פרזול איכותי – יש לוודא כי הפרזול המצמיד את הדלת למשקוף הוא איכותי. כך הסגירה תהיה קלה ונוחה ולא יהיו בעתיד חריקות בעת סגירת הדלת.
  • סטטיות – מומלץ לוודא כי עץ הדלת נשאר במידותיו ולא מגיב לחום, קור או לחות. על דלת הפנים להישאר במידותיה ולא להתרחב בקיץ או להצטמק בחורף, מה שישנה את אפשרויות הסגירה שלה.
  • צבע – אם הדלת צבועה בצבע אטום, יש לוודא כי מדובר בצבע אפוקסי שהוא צבע עמיד העשוי מפולימר מיוחד. במידה והדלת מעוצבת עם גימור העץ הטבעי שלה, יש לוודא כי נצבעה בגימור פוליטורה מיוחד ושכבת לק איכותית.
  • מנעול – מומלץ לבחור בסוג המנעול המתאים לכם, החל מצילינדר רגיל עם מפתח מסתובב ועד לדלת שנסגרת באמצעות מגנט או בשיטות אחרות. יש לבדוק כי שיטות סגירה אלה הן איכותיות ויאפשרו נעילה ופתיחה בקלות.

 משתנים אלה ואחרים משפיעים על איכות הדלת ועל עמידותה לאורך שנים. כאשר בוחרים דלת פנים איכותית, היא יכולה לשמש את בעלי הבית לאורך שנים. הפתיחה והסגירה שלה תיעשה בקלות והיא לא תתבלה בגלל חומרי ניקוי, מים או עונות השנה.

תכונות מיוחדות בדלת פנים

המעוניינים בכך, יכולים לחפש דלתות פנים בעלות תכונות נוספות. דלת פנים בעלת בידוד מיועדת לאנשים שעוסקים במוזיקה וזקוקים להפחתת רעש. בחירה של דלת פנים איכותית בעלת בידוד, מאפשרת פרטיות לאנשים בתוך החדר שלהם בלי להפריע לאנשים אחרים המתגוררים עמם.

נתון נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים דלת פנים הוא אלמנט העיצוב. אם פעם הסתפקו בעלי הבית בדלתות עץ פשוטות הצבועות בצבע לבן, הרי שהיום עיצוב דלתות פנים הוא חלק חשוב בסגנון הבית כולו. דלתות פנים מגיעות במגוון צבעים, דוגמאות וטקסטורות ויש לחשוב מראש כיצד להתאימן לצבע הקירות, לעיצוב הבית ולסגנונו. מומלץ לקנות דלתות פנים בעלות עיצוב זהה, כדי להימנע מעומס עיצובי וכדי ליצור בתוך הבית מראה אחיד וזורם.

הורים לילדים קטנים יכולים לבחור דלת פנים עם מפתח פרפר, המקל על הפתיחה ועל הסגירה של הדלת. מצד שני, אם לא מעוניינים בנעילת הדלת, רצוי להוציא את המפתח כדי שילדים קטנים מדי או אנשים מבוגרים לא יתקעו בחדר ללא יכולת לצאת ממנו.

לסיכום, בחירה של דלת איכותית היא חשובה כדי ליהנות ממוצר איכותי לאורך שנים. הקפדה על היבטים אלה מבטיחה רכישה חכמה של דלתות פנים איכותיות שישמשו אתכם לאורך שנים ללא תקלות או בעיות.