עד לפני כמה שנים, כשעצמנו את העיניים ודמיינו משרד, ראינו רובנו פחות או יותר את אותה התמונה: ריהוט משרדי שנרכש בחנות "הכל לבית" או בחנות לצרכי משרד, כמה עציצים שראו ימים טובים יותר, ספות גנריות בפינת הקבלה ותמונות על הקיר שהביא הבוס מהבית, אחרי שאישתו סירבה לתלות אותן.
היום המצב לגמרי שונה. המודעות הגדולה יותר למיתוג, ליצירת אווירה אפקטיבית במשרד, לעידוד יצירתיות אצל העובדים ולשיווק העסק דרך הנראות שלו הובילו מעצבי משרדים לחשוב אחרת ולהביא לידי ביטוי את הקסם מאחורי החברה דרך עיצוב המשרד.
למה עיצוב משרד חשוב למיתוג שלכם?
מיתוג הוא לא רק נראות ויזואלית ומעוצבת של העסק, אלא גם האווירה שמסביבו. עסק כיפי וצעיר כמו חברת סטארט אפ קטנה שונה לחלוטין ממוסד פיננסי גדול ורציני והדרך שבה מעצבים את המשרד מתכתבת עם הדרך שבה משווק העסק, כל עסק וקסמו שלו.
המשרד הוא הבית של העסק, המקום שאליו מגיעים לקוחות, שותפים וקולגות ומקבלים תמונה מדויקת של מה שקורה בו. מסיבה זו, משקיעות היום חברות גדולות לצד חברות קטנות ופרטיות מחשבה רבה בנושא של עיצוב משרד.
איך מעצבים משרד ממותג?
אז איך מעצבים משרד ממותג יותר, שמשקף את האופי של החברה? הנה כמה טיפים מאיתנו.
משקיעים בבסיס טוב:
לפני שחושבים על ריהוט, תמונות, צבעים ועיצובים, מתחילים מהבסיס. המשרד צריך להיות אסתטי ונעים. מבחירת דלתות פנים שמתכתבות עם הפרקט הטבעי ועד לעיצוב חדרי השירותים והמטבחון – בסיס מעוצב ונעים לעין יאפשר לכם ליצור אווירה מדויקת שמכבדת את העסק.
דלתות פנים הן בחירה טובה גם מבחינת איכות. אין תחושה עצובה יותר ממשרד שבו בלאי ונזק נראים לעין. דלתות מעץ שמיוצרות על ידי חברה אמינה, מקצועית ובעלת ניסיון נראות תמיד אסתטיות ונקיות ולכן הן בחירה בסיסית מצוינת לכל משרד שבו יש תנועת אנשים.
השקעה בדברים האלו – מבחירת הריצוף, דרך בחירת דלתות פנים ועד לדלת הראשית יקרינו גם על תדמית המשרד בעיני הלקוחות. מהחלונות דרך תכנון נישות העבודה ועד לתאורה שיוצרת אווירה.
יוצרים אווירה טבעית שמתאימה לחלל:
אחד השילובים שיוצרים תחושה של ביתיות, אלגנטיות ועכשוויות הוא השילוב בין בסיס לבן וגווני עץ. על הבסיס הזה ניתן ליצור מיתוג בכל גוון או סגנון שהוא. לכן, אנחנו ממליצים על בחירה באלמנטים מעץ שמשולבים עם גוונים טבעיים ונייטרליים. מומלץ לבחור בגוונים נייטרליים לקירות, בהירים ומעניקים אור ותחושת מרחב, ולשלב אותם עם פריטי עץ – כמו דלתות פנים, משקופים ודלפקים.
חושבים קצת אחרת:
אחרי שיצרתם בסיס טוב, כדאי לחשוב מה מייחד אתכם אל מול עסקים וחברות אחרות ולהתחיל לחשוב על מיתוג עיצובי למשרד. האם יש צבעים שמלווים אתכם במוצרי הפרסום של החברה ויתאימו לשילוב בעיצוב המשרד? האם יש אלמנטים ויזואליים כמו תמונות, לוגו או פונטים מסוימים שכדאי להשתמש בהם בהכנת השילוט, התמונות ושאר הפריטים שנכנסים למשרד?
התשובות לשאלות האלו צריכות לייחד אתכם ואת העסק. כלומר – למצוא את הפריטים והאלמנטים שמייחדים רק אתכם ויוצרים את האווירה הנכונה.
משלבים פריטים לא שגרתיים:
פעם היינו בוחרים ספה גנרית מייצור המוני ושולחנות משרד פשוטים. עם ההצע הקיים היום אפשר לחשוב מחוץ לקופסה ואפילו כדאי. במקום ספה בגוונים נייטרלים, כדאי למצוא כזו שתואמת את צבעי הלוגו שלכם והניחו עליה כריות בצבעים משלימים.
במקום שולחן משרדי פשוט מ-MDF, כדאי לבחור ריהוט מעץ שנותן תחושה אלגנטית ויוקרתית, או לחילופין שולחן מודרני ממתכת או זכוכית שמתאים לעיצוב הצעיר שלכם – בהתאם לאווירה ולסטייל שלכם.
במקום תמונות אילוסטרציה, השקיעו מחשבה בבחירת האלמנטים על הקירות – מקיר צבוע ועליו מוטו החברה ועד לתמונות מצחיקות של הצוות שיוצרות אווירה כיפית.
משרד מעוצב וממותג הוא לא רק מקום נעים ואסתטי לעבוד בו, אלא מקום שמייצג אתכם ואת החברה שלכם לא פחות מהלוגו המעוצב, מאתר האינטרנט המרתק או עמוד הפייסבוק הפעיל. לכן כדאי להשקיע בפרטים הקטנים ביותר, מבחירת הריהוט, דרך דלתות פנים וחוץ ועד לצבע שעל הקירות.