עיצוב דלתות פנים והשפעת הדלתות על עיצוב פנים הבית

עיצוב הפנים לבית כולל היבטים ושיקולים רבים, החל מבחירת הסגנון ועד לבחירת אחרון האביזרים. עיצוב הפנים הפופולארי ביותר כיום הוא הסגנון הישראלי, שכבר קיבל מעמד משלו והוא לרוב משלב בין סגנון מודרני לסגנונות נוספים, כגון הכפרי, המבוסס על שימוש בעץ, שמייצר אווירה ביתית וחמה. שימוש בעץ מתחיל עוד במפתחים פנימיים שבמעטפת החללים, מקנה להם את הטון העיצובי ואף יכול לייתר הוספת אלמנטים וריהוט עץ נוספים  ובכך לשמור על חלל מרווח, פרקטי ונקי.  כך תעשו שימוש עיצובי בדלתות עץ מעוצבות לחדרים: 

בחירת סגנון עיצוב במעטפת

העיצוב המודרני שם דגש רב על פונקציונאליות, שמירה על קווים וצורות נקיים, אלגנטיים וטבעיים. התהליך מתחיל כבר משלב תכנון המעטפת הפנימית של הבית והפתחים, כגון חלונות ודלתות החדרים. על מנת לשוות לבית את המראה המודרני, האלגנטי, הנקי והחדשני, לרוב נעשה שימוש בגוונים של לבן ושמנת לצביעת מעטפת הקירות, מה שיוצר חלל פנוי ומרחב חופשי לעיצוב החללים עצמם. בתוך המעטפת משתלבות דלתות פנימיות, כאשר אלו יכולות להיות נסתרות, כלומר נפתחות בהזזה לתוך הקיר ומייצרות מעטפת חלקה או בגרסה הנפוצה יותר, דלתות כנף. דלתות הכנף יכולות אף הן להיות מותקנות בקו אפס עם הקיר, כך שישמר קו אחיד לאורך המעטפת.   

תכנון מוקדם של דלתות עץ

בשל המגוון העצום שקיים כיום בדלתות פנים מעץ, ניתן לעשות בעזרתן שימוש לעיצוב כל סגנון שרק תחלמו עליו. לדלתות מעוצבות לחדרים תהיה השפעה מכרעת גם על יצירת נפח, תחושת גודל ומרחב החלל וכמובן, על המראה הכללי וההרמוני של החדר. לכן, עוד בשלב התכנון, הן בשיפוץ והן בבנייה חדשה, יש להתייחס לרוחב ולגובה של הדלת, כיוון הפתיחה שלה וצורת הפתיחה. שיקולים שונים בבחירת הפרמטרים הללו, כגון רצון להגדיל נפח מרחב צר, ישפיעו על אפשרויות בחירת העיצוב המתאים לדלת. עוד דבר שחשוב לתכנן מראש, הוא את אופן ההתמזגות של הדלת בקיר. כך למשל, החיבור בין דלת הפנים לקיר יכול להתבצע באמצעות משקוף ישר, מעוגל או מדורג, שישמשו כאלמנט עיצובי או בקו אפס לקיר, ללא משקוף כאשר רוצים לייצר חלל אחיד. 

דלתות עץ בעיצוב פנים הבית

חשוב לזכור שהסגנון המודרני תומך בשימושיות ולכן השימוש בדלתות עץ מעוצבות לקבלת המראה הרצוי, מהווה פתרון פרקטי ויפיפה, במקום למשל תוספת רהיטים. למעשה, דלתות עץ הן ריהוט פופולארי בפני עצמו. למשל, אם הסגנון המודרני משולב בכפרי והעץ הוא אלמנט חיוני ליצירת האווירה הרצויה, ניתן לבחור דלתות עץ בעלות מרקם וצבע טבעי, זאת במקום אביזרים שתופסים נפח בחלל. זאת ועוד, דלתות מעץ יכולות גם לדבר בהרמוניה עם אלמנטים אחרים, כגון פרקט לרצפה. שילוב נוסף אפשרי ליצירת מעטפת מודרנית היא דלתות בצבע עץ טבעי עם משקוף בצבע לבן, מה שנותן לעץ את המקום שלו ויחד עם זאת שומר על קו מודרני נקי וזרימה בין פתחי החדרים למעטפת הקיר. 

דלתות עץ מעוצבות לחדרים

דלתות עץ ניתן כיום לספק בהזמנה אישית, כך שהן יותאמו לסגנון העיצובי וכן, ניתן לבחור מתוך שלל עיצובים קיימים, שמתאימים לכל סגנון. כך למשל, ניתן למצוא דלתות עץ מעוצבות בסגנון כפרי, פרובנסי, תעשייתי או יוקרתי, המתאימות כולן לסגנון המודרני. זאת ועוד, לכל אחד מסגנונות אלו יש להוסיף שיקולי צבע, מרקם ושילוב חומרים נוספים, כגון זכוכית. כמובן ששיקולים פרקטיים כגון אקוסטיקה, אטימות לרעשים, עמידות בפני מים, נוחות סגירה, פתיחה, נעילה עם לשונית או מנגנון מגנטי ועוד,  צריכים להילקח בחשבון. מומלץ לבחור דלתות עץ איכותיות לחדרים שמציעות הן פרקטיות והן יופי. סוג הציפוי ושיטת הצביעה של דלתות הפנים ישפיעו גם הם באופן מכריע על המראה העיצובי הסופי וכן על האיכות והעמידות לאורך זמן. 

בחירת צבעים ומרקמים לדלתות עץ

כאשר בוחרים ציפוי שיקבע את המראה הסופי של החלל, יש להיצמד לקו העיצובי ולטעם האישי אך גם לאופי המקום. לא כל צבע אהוב או כזה שנראה נפלא בבית אחר, יתאים בהכרח לאופי הבית. כמו כן, ניתן לשקול תוספות וקישוטים, חריטות, תבליטים, פרזולים, הדפסות, מרקמים, משחקים עם כיוון סיבי העץ, שילוב זכוכיות, ועוד. כל אחת מהתוספות תתרום למראה הסופי. לאחר בחירת הכיוון הרצוי ניתן להתעמק בפרטים, למשל, בבחירת דלת עץ בעלת מראה טבעי, יש לקחת בחשבון גם את הגוונים הרבים של העץ, כגון אגוז, אלון, דובדבן ועוד. בשילוב זכוכיות, למשל, קיים שפע של מרקמים וצבעים, כגון חלבי, שקוף, עיטורי פרחים או צורות גיאומטריות שונות. הדבר נכון כמובן גם לצבע, כדוגמת דלתות בעלות צבע חזק כגון כחול או אדום, צבעים שיכולים להתאים מאוד לסגנונות המודרניים והתעשייתיים. לכל האלמנטים הללו, יש להוסיף את בחירת הידיות. לרוב כאשר מדובר בדלתות עץ מעוצבות לחדרים, מומלץ לבחור ידיות שישתלבו עם הצבעוניות שנבחרה אולם אם המטרה היא להחצין את האלמנטים במעטפת אז בהחלט ניתן לעשות בידית שימוש כקישוט, דוגמת ידיות מקושטות ופרזולים שנותנים את הטאצ' העיצובי לדלתות בעלות גוון לבן.