עיצוב חדרי ילדים: כך תעצבו בקלות את חדר ילדכם

בכל פתיחת שנת לימודים חדשה, ההתרגשות אצל הילדים היא בשמיים, בעיקר אם מדובר בעוד קפיצת מדרגה – כיתה א', גן חדש או עלייה לחטיבת הביניים.

הורים רבים עוסקים בשדרוג חדר הילדים. עם הגיל, מגיע הצורך לעדכן ולהפוך את המרחב האישי של הילד למתאים לגילו. עיצוב חדרי הבית הוא אף פעם לא תהליך פשוט, אבל כשמדובר בחדר הילדים הפונקציונליות, העמידות לאורך זמן והיצירתיות תופסות אפילו עוד יותר תאוצה.

חמישה טיפים שיעזרו לכם בעיצוב חדרי ילדים מושלמים

ביחרו בסקאלת צבעים שאינה ילדותית

עיצוב חדרי ילדים מלווה בדרך כלל בבחירת צבעים כמו תכלת, ורוד, סגלגל או ירקרק, אבל אנחנו ממליצים להשתמש דווקא בבסיס נייטרלי ובוגר יותר – קירות לבנים, בגווני אוף ווייט או קרם הם בסיס נהדר לחדר מואר ונעים.

את הצבעים האהובים אפשר לשלב בפריטי נוי, טקסטיל ואפילו בחירת דלתות הפנים. בחדר כזה, ילד יכול להכין שיעורי בית, ללמוד ולהתקדם בלי הסחות דעת מיותרות.

בחירה בגוונים נייטרלים תאפשר לכם עם השנים לשדרג בכל פעם מחדש את החדר, בלי להשקיע שוב ושוב בצביעת הקירות ובחירת פריטים חדשים.

השקיעו בריהוט נוח ופונקציונלי

בית הספר מביא איתו אתגר חדש – הכנת שיעורי הבית. חשוב שיהיה לילד מקום נעים ונוח לעבוד בו. כדאי להשקיע בריהוט פונקציונלי, שכולל שולחן כתיבה רחב שיש עליו מקום לעבודה עם ספרים ומחברות, ספרייה לספרי הלימוד ומגרות לאחסון עבודות ומחברות.

עיצוב חדרי הבית האחרים כמו סלון, מטבח או חדר האמבטיה לא ממש יעניין את הילדים, אבל הפעם ערבו אותו בתהליך בחירת הריהוט וודאו עוד בחנות שהישיבה ליד השולחן נוחה לו.

בחירת הריהוט חשובה גם מבחינת איכות. כדאי לבחור ריהוט מעץ מלא, שנצבע בצבעים איכותיים שאינם מזיקים לבריאות וקל לניקוי ולתחזוקה שוטפת. בנוסף, חשוב לבחור ריהוט יציב, שלא יכול ליפול, להתפרק או לזוז ממקומו. הריהוט המומלץ הוא שולחן כתיבה, ספרייה וכסא נוח שתומך בגב.

צרו מרחב פרטי ואינטימי – באמצעות דלתות פנים

לא פעם אנחנו מתעלמים מחשיבות הדלת שנסגרת כשהילד רוצה קצת שקט ופרטיות. דווקא בגילאי בית הספר, הפרטיות הזו הופכת עוד יותר חשובה. חברים מגיעים הביתה לשחק, השינה והמנוחה חשובות מאד וצריך ליצור מרחב אישי שבו הילד יוכל להיות הוא – ולהתפתח.

בחירת דלתות פנים מעוצבות המתאימות לעיצוב הכללי של החדר והסגנון בתוך הבית, היא צעד חשוב ליצירת מרחב אישי נעים. ביחרו בדלת שלילד יהיה קל לפתוח ולסגור ושתתכתב עם הצבעים הנייטרליים שבחרתם.

כדאי לבחור דלת פנים מעץ מלא, שנצבעה בצבעים איכותיים ועמידה לאורך זמן. לכן, ביחרו תמיד ביצרן מוכר ומנוסה.

שדרגו את פריטי הנוי והטקסטיל בחדר

דרך קלה ופשוטה להפוך עיצוב חדר בבית לחדש ורענן היא באמצעות פריטי נוי וטקסטיל. תחום עיצוב חדרי הילדים תופס תאוצה בשנים האחרונות עם חנויות, מותגים קטנים ומעצבים עצמאיים שיוצרים פריטי נוי יפיפיים.

ממוביילים ועד לתמונות ואיורים ממוסגרים, כריות עם טקסטיל צבעוני ומעניין וכלים מיוחדים לאחסון עפרונות ועטים – אפשר למצוא היום אינספור פריטים שיכניסו אופי ואישיות לחדר.

היתרון של פריטי נוי וטקסטיל הוא שאפשר להחליף אותם כל הזמן ולשדרג את החדר בכל פעם מחדש.

בין פריטי הנוי, שימו דגש מיוחד על תאורה. בחרו במנורה לשולחן הכתיבה שתספק אור נוסף במהלך הכנת שיעורי הבית. בנוסף, כדאי לבחור גם במנורת לילה שתעמוד ליד המיטה ותספק לילד הזדמנות נעימה לקרוא לפני השינה.

צרו מרחב אירוח לחברים

בית הספר מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור לעניין החברתי. הילד מתחיל ללכת לחוגים, מכיר חברים חדשים ומזמין אותם לביתו.

זה הזמן ליצור בתוך החדר מרחב אירוח נעים, שכולל שולחן עם כיסאות קטנים או פופים לישיבה ולמשחק. ביחרו שטיח שמתאים לסגנון החדר, שולחן קטן ומקומות ישיבה שיאפשרו משחק ותקשורת בין הילדים.