דלתות מעוצבות – פורמייקה או למינטו?

עולם דלתות הפנים עבר ללא ספק מהפכה של ממש ולקוחות רבים כיום אינם מוכנים עוד להתפשר על פחות מדלתות מעוצבות ואיכותיות. דלתות פנים שגם מספקות מענה פונקציונאלי וגם לא שוכחות את תפקידן הדקורטיבי. היות שדלתות פנים מהוות 25%-30% משטח הקירות בבית הדברים נאמרים ביתר שאת.

בכל דירה סטנדרטית של ארבעה חדרים יכולות להיות בקלות 7-8 דלתות פנים. חלקן דלתות מרכזיות המובילות לחדרים מרכזיים וחלקן "נסתרות" (כמו דלת פנים לחדר רחצה ביחידת הורים או דלת בין האמבטיה למזווה). כך או כך הבחירה בדלתות פנים בתור דלתות מעוצבות היא עולם ומלואו. כעת בואו נעסוק באחד הנושאים הבולטים בתחום והוא ההבדל שבין דלתות בציפוי למינטו (דלתות למינטו) לבין דלתות עם ציפוי פורמייקה.

מה זה בעצם ציפוי למינטו ומהי פורמייקה?

בעולם הדלתות המעוצבות, המושגים "ציפוי למינטו" ו"פורמייקה" מסמלים את המראה החיצוני של הדלת כמו גם היבטים פונקציונאליים. הציפוי החיצוני הוא לא רק אלמנט וויזואלי אלא יש לו משמעויות לגבי עמידות בפני גורמים שונים כמו מים, מכות וכדומה.

ציפוי למינטו הוא ציפוי שבמסגרתו מודבקת על הדלת שכבה דקה של פלסטיק (במידה רבה כמו פרקט למינציה). את הציפוי ניתן להזמין במגוון רחב של טקסטורות וצבעים כאשר לרוב יש לחברת של דלתות קטלוג קבוע לפי הביקושים הנפוצים. הדוגמאות יכולות להיות רוחביות, אופקיות, כהות, בהירות, חלקות, דמויות עץ, מחוספסות ועוד. 

פורמייקה, לעומת זאת, היא חומר גלם תעשייתי אשר נכבש בטמפ' גבוהות ועשוי מנייר אריזה מוטבל במלמין. תודות לכך הפורמייקה עמידה בצורה בלתי רגילה ומספקת מענה אפקטיבי במגע עם מכות יבשות או נוזלים. בדומה לציפוי למינטו גם פורמייקה אפשר לייצר בגוונים שונים ועם טקסטורות נפלאות. גם כאן הקטלוג מבוסס לרוב על הביקושים והטרנדים הבולטים.

דלתות מעוצבות - מחירים ותכונות

פורמייקה היא חומר יקר בהשוואה לציפוי למינטו שכן תהליך הייצור שלה מורכב יותר. עם זאת, הפורמייקה מספקת ללקוח את התשובה למחיר בכך שהיא מאפשרת ליהנות מדלת חזקה ועמידה לאורך שנים. אחד מיתרונותיה הידועים של הפורמייקה הוא עמידותה למים ועל כן היא חומר גלם מושלם לציפוי דלתות בחדרים "רטובים". יודגש כי ציפוי פורמייקה לא מיועד אך ורק לחדרי רחצה או מטבח שכן בכל שטיפת רצפה יכול להיות מגע מסוים בין המים לתחתית הדלת.

בדלתות פורמייקה המים נחסמים והחדירה שלהם לחומר המילוי הפנימי מופחתת. בחברת דלתות חמדיה אנו מייצרים דלתות פנים מעוצבות ועמידות למים שכוללות גם ציפוי פורמייקה איכותי וגם סגסוגת פולימרית בחלקה התחתון של הדלת שמשפרת את ההתמודדות עם מים בשוטף (תרתי משמע).

באלו דלתות מעוצבות לבחור?

הבחירה בין דלתות מעוצבות עם ציפוי למינטו לבין דלתות מעוצבות עם פורמייקה תלויה בכמה פרמטרים. ראשית, מבחינה תקציבית צריך לדעת כי פורמייקה היא יקרה יותר. פרמטר חשוב נוסף הוא הפונקציונאליות הדרושה מהדלת. בעוד שדלתות המיועדות להתמודד עם מים רבים (כמו מטבח או חדר רחצה) כדאי לצפות עם פורמייקה דקורטיבית, דלתות פנים רגילות לחדרים יכולות בהחלט להיות דלתות בציפוי למינטו.

למינטו זמין במגוון רחב של עיצובים ויכול להתאים לכל חדר בבית. כמו כן חשוב להדגיש כי גם בציפויי למינטו חלו התפתחויות נהדרות בתעשייה המאפשרות ליהנות מציפויים בעלי התמודדות לא רעה עם נוזלים.

בכל הנוגע לצרכים כמו אקוסטיקה ובידוד רעשים רצוי לעתים להעדיף דלתות פורמייקה. הפורמייקה בניגוד לציפוי למינטו היא עבה יותר (כ-3 מ"מ) ועל כן מוסיפה לבידוד אקוסטי בין החדר לחלל ובין החלל לחדר. מעל הכל חשוב לזכור שלא כל הדלתות בבית צריכות להיות מצופות באותו הגימור החיצוני. ניתן לשלב בכל נכס גם דלתות למינטו וגם דלתות פורמייקה. זאת בהתאם לצרכים הספציפיים של הדיירים בחדרים הרלבנטיים.