החלפת דלתות פנים וכניסה - איך לבחור דלת שתשדרג את הבית?

עוברים דירה? משפצים את הבית? זה כנראה גם זמן טוב לדאוג גם להחלפת דלתות פנים ודלת כניסה.

כאשר אתם מעצבים את הבית, זכרו שלדלתות ישנה חשיבות לא קטנה במראה הסופי של הבית, לכן כדאי לכם להשקיע בדלתות פנים וכניסה מעוצבות העונות על הצרכים שלכם לא פחות מאשר בעיצוב של כל רהיט אחר בבית.

כולנו יודעים שדלתות מעוצבות הן הרבה יותר מרהיט שימושי לבית. דלת מהווה מרכיב מרכזי למדי בעיצוב הבית, והמראה שלה משרה אווירה מסוימת על חלל החדר בו היא נמצאת, כך שבמקרה הזה הטאץ' האישי שלכם לבית יכול להוסיף חן רב.

 

כללים לבחירת דלתות מעוצבות

בבחירת דלתות לבית, כדאי להקפיד על כמה כללים שיסייעו לכם לעצב את ביתכם בטוב טעם, בכדי להשיג את האווירה שאתם מעוניינים שתשרור בו:


 

קו עיצוב אחיד

ליצירת מראה הרמוני בבית אנו ממליצים על בחירת דלת כניסה בעיצוב אחיד התואם לדלתות הפנים. כך למשל, אם קבעתם עיצוב חדשני והייטקי, דבקו בו לאורך כל הבית, מהכניסה ועד אחרון החדרים.אצלנו, ברשת דלתות חמדיה, גם דלתות הזזה יכולות להיות בעיצוב זהה לדלתות הפנים הרגילות, ואפילו את הדלתות האקוסטיות שלנו אשר מוגנות בפטנט ניתן להזמין כמעט בכל הדגמים.

בשנה האחרונה השקנו דלתות כניסה התואמות לדלתות פנים בדיוק כדי להשיג את המראה ההרמוני, למשל: לדלת כניסה MOON המקנה מראה מודרני ומתוחכם לבית יש גם דלת פנים MOON LIGHT להשלמת הסגנון העיצובי, לדלת כניסה אטלנטה המקנה מראה מודרני ונקי ניתן להתאים עם דלתות INNO המגיעות עם פס שחור או זהב להשלמת המראה האלגנטי בבית.

שימוש הדלת

דלתות שונות מותאמות לתפקידים שונים, והן מעוצבות במיוחד בכדי לבצע אותם באופן הטוב יותר. למשל, דלת של שירותים או מקלחת תהיה עמידה במים ובלחות, ולעתים קרובות יהיה מקובע מנעול פתוח/סגור. לעיתים יהיה בה חלון קטן לטובת תאורה מבחוץ.

בדלתות כניסה אנו ממליצים שתבחרו חומרים המדמים מראה של עץ על-פני עץ אמיתי בשל הסיכון לבלאי גבוה בחשיפה לשמש. אנחנו, ברשת דלתות חמדיה, משתמשים בחומרים כמו Ecowall, Smooth, וHPL–, אשר עמידים לנזקי שמש ומים, ומתאימים למזג האוויר בישראלי.

בנוסף, אנו מציעים דלתות כניסה בקו אפס אשר מותקנות במישור אחד עם הקיר (חיצוני או פנימי), כך שלא נראה משקופים ונקבל כניסה מרשימה עוד יותר לבית. אם כך, הקפידו להתאים את הדלת שאתם רוכשים לשימוש המתאים לה.

צבעוניות

לכל דלת יש את האופי שלה, והצבע חשוב לא פחות. בדירות קטנות כדאי לרכוש דלת בצבע של הקיר בכדי להציג מרחב גדול יותר, בעוד שבמשטחי קיר גדולים אפשר להשקיע בדלתות בצבע שונה, להבלטת הדלת.

כמו כן ישנה חשיבות גם לציפויי הדלתות. למשל, ציפוי למינציה נחשב זול ועמיד יותר מציפוי פורניר, אך במקרה של פגיעה ציפוי פורניר קל ונוח יותר לתיקון, בעוד שהחלפת ציפוי למינציה הינה תהליך מורכב ויקר יותר. מלבד זאת ישנה חשיבות לעיצוב הדלת, כלומר לחריטות, לידיות ועוד אלמנטים המשתנים לפי טעמכם האישי.

עלות תועלת

זה אמנם נשמע כמו פרט שולי, אך חשוב שתשקיעו כסף וזמן בבחירת האלמנטים המתאימים עבורכם בעיצוב הבית. כך למשל גבשו לעצמכם תקציב מסוים לקניית דלתות מתוך הבנה שהן ישמשו אתכן מספר רב של שנים ולכן לא כדאי להתפשר על האיכות שלהן.