8 כללים קצרים לעיצוב בית מודרני

עיצוב מודרני הוא פשוט אך ייחודי. כדי להשיג את העיצוב המושלם, עליכם לוודא כי בחרתם את הצבעים והמרקמים הנכונים ועשיתם שימוש בקווים נקיים. בתים מודרניים נעים בין מגוון עיצובים שונים: ארט דקו, נאו-קלסי, נאו-ויקטוריאני, פוסט-מודרני ועוד.

אם אתם מעוניינים לעצב את הבית בסגנון מודרני, לפניכם מרוכזים מאפיינים חשובים אשר יסייעו לכם בביצוע המשימה. 

1. אומנות מודרנית

האומנים המודרניים דחו את תצוגת הריאליזם האידיאליסטית והמסורתית, והחליטו ליצור אומנות הבעתית עם צבעים מרהיבים וצורות משונות במקום. אומנות מופשטת, קוביזם ופוביזם תופסים את מהות הפרספקטיבה המודרניסטית המוקדמת.

יצירת אומנות גדולה עם מסגרת מינימלית (או ללא מסגרת) תלויה על הקיר, היא דרך נהדרת להכניס את העיצוב המודרני אל הבית. ניתן גם לתלות קבוצת תמונות קטנות יותר, אך הימנעו מקיר גלריה מלא תמונות, אשר יפגע בעיצוב המודרני.

2. קירות ניטרליים

לאחר השנים הוויקטוריאניות המקושטות, עם ציורי הקיר והטפטים, המעצבים המודרניים עברו אל קירות ניטרליים, חלקים ומרגיעים. בחרו בגוונים לבנים או אפורים עבור הקירות הפנימיים והחיצוניים של הבית.

3. קווים נקיים

רעיונות עיצוב פנים מודרניים, נשענים לרוב על קווים נקיים ופשוטים. קווים מאונכים ומאוזנים בארכיטקטורה מודרנית באים לידי ביטוי בעיצוב הרהיטים והדקור שבבית. ניתן לראות בהרבה בתים מודרניים עמודים גליליים, אשר יוצרים קווים אנכיים ברורים ומציגים את השימוש המהפכני בבטון.

4. אין מקום לאי-סדר

סדרו את השיש, הקירות, הרצפה וכל אזור אחר נראה לעין בבית. זכרו כי המנטרה המינימליסטית "פחות זה יותר" (less is more) היא חיונית כאשר אתם מאבזרים את הבית המודרני שלכם, לכן הקפידו לשמור על סדר נקי, ללא עומס וללא בלגן, אחרת העיצוב יאבד מהמודרניות שלו.

5. צבעי יסוד

עיצוב פנים מודרני ידוע בצבעי היסוד העזים שבו. לכן, מומלץ להוסיף כורסה, שטיח או ציור בצבע צהוב, אדום או כחול, יחד עם רהיטים אחרים בצבעי שחור, לבן או אפור, אשר יאפשרו לצבעים הבוהקים לבלוט אך גם ישתלבו איתם נהדר בחדר.

6. שטח פתוח

שטח פתוח ומרחב הם בגדר חובה כאשר מעצבים בית מודרני. סלון, פינת אוכל ומבטח פתוחים, יאפשרו זרימת אוויר טובה יותר בבית, יצרו תחושה של מרחב וחופש וימנעו את הופעתם של מבנים או קירות מיותרים ברחבי הבית.

7. ריהוט פשוט וזורם

מעצבי הפנים המובילים בעולם בוחרים לעצב את הרהיטים שלהם עם קווים נקיים ועם שימוש מאופק בקישוטים. לכן, מומלץ להשתמש ברהיטים מבד פשוט והימנעו מדוגמאות והדפסות צעקניות. אחד הרהיטים המודרניים המובילים בשוק הן כורסאות הבד הקטנות, בעלות רגלי העץ וארבעת הכפתורים הממוקמים באמצע הכרית – אנשים רבים בוחרים לרכוש אותן בצבע צהוב חרדל או בתכלת עדין ולהוסיף צבע לסלון או לחדר השינה.

8. דלתות פנים מעוצבות

הדלתות בבית הן לרוב הפריט שמושקעת בו הכי פחות מחשבה כאשר מעצבים את הבית. אולם, מי שבחר דלתות פנים לא מתאימות, יודע כמה חשוב לבחור בדלתות פנים מעוצבות באותו סגנון של הארונות, הקירות והרהיטים בבית. בין אם הדלת סגורה ובין אם היא פתוחה, היות והיא ממוקמת בכניסה של כל החדרים, היא יכולה לבלוט מאוד או להשתלב עם העיצוב הכללי של החדר.

דלתות פנים מעוצבות עשויות עץ, אך ניתן להזמין אותן בכל צבע שתרצו: לבן, אפור, כחול ואפילו באדום. מומלץ לבחור דלת בצבע אשר ישתלב עם הקיר אליה היא מחוברת, על מנת לשמור על עיצוב מינימליסטי ולא ליצור אי-סדר בעין עם דלתות צבעוניות מדי.