מספר טיפים לעיצוב הבית

עיצוב הבית נגזר מהסגנון שאותו אוהבים האנשים. הסגנון מורכב מכמה היבטים הקשורים לסמלים, צבעים, מרקמי טקסטיל ועוד. למשל, הסגנון הקלאסי משתמש בסמלי מלוכה מסוימים, בצבעים של כחול וארגמן, בטקסטיל מהודר כמשי ובמרקמים חלקים. לעומת זאת הסגנון הכפרי מאופיין בסמלים מהטבע כגון ענפים ופרחים, משתמשים בצבעים כגון תכלת ובז' וטקסטיל מחוספס יותר כגון כותנה, פשתן ועוד.

מומלץ לתכנן את כל ההיבטים הקשורים לבית, כדי לקבל את הסגנון האהוב עליכם. להלן כמה טיפים שבאמצעותם אפשר לקבל את הקו המבוקש.

טקסטיל

טקסטיל הוא גורם קריטי בבית. הוא כולל וילונות, כריות, ריפודי ספה וכורסאות, שטיחים ועוד. הטקסטיל משלים את מראה הבית הכללי ופעמים רבות קובע את סגנונו. יש להשקיע מחשבה בסוג הבד שאתם אוהבים, בצבעים שישתלבו בבית ובטקסטורה הנעימה לכם.

מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם לתכנן את היבט הטקסטיל, משום שלעתים יש להתחשב במידות הבית כולו. למשל, אם התקרה גבוהה, מומלץ למקם את הווילון גבוה ולא בדיוק על החלון עצמו. בדרך דומה אפשר לקבל משחקי אור וצל ולדאוג להאפלה בשעות מסוימות, באמצעות וילונות חשמליים.

דלת פנים

דלתות פנים מהוות בפועל חלק ניכר משטח הבית. נוסף על תפקידן הפרקטי, לסגור ולפתוח את החדרים, הן משמשות כאלמנט עיצובי של ממש. הצבע שלהן, הסגנון והמרקם משתלב בסגנון הבית כולו. דלת פנים מעץ מאפשרת אינספור צורות עיצוב, משום שאפשר להשתמש בעץ מסוגים שונים, בצבעים שונים, בשילובי צבעים ואף לכלול בדלת מתכת, זכוכית ואלמנטים נוספים.

כדאי למקם בבית דלתות עם פרזול איכותי. דלת פנים איכותית לא תספוג לחות ולא תתנפח ועם השנים גם לא תחרוק ותיתקע. אם יש לכם ילדים קטנים או אם גרים בבית אנשים מבוגרים, אפשר למקם בדלת מנעול נוח לתפעול, כגון מנעול פרפר.

חלוקת החלל

לפני כל שיפוץ ותכנון, מומלץ לתכנן את חלל הבית לפי עיצוב הבית המבוקש. למשל, האם תרצו כי המטבח יהיה פתוח לסלון? יש לחשוב על היבט זה ביסודיות, שכן אם יש בבית ילדים קטנים והמטבח בשימוש תמידי, צריך לדאוג כי המטבח יהיה כל הזמן מסודר. לחלופין אפשר להשיג חלל גדול בעזרת קיר מחיצה שמפריד בין המטבח לבין הסלון. בדרך זו יש פרטיות במטבח, אולם אין קירות שמקטינים את הבית. אפשר לבנות מחיצה זו כקיר גבס עם גומחות, וכך למקם בו חפצים שימושיים וחפצי נוי.

ריהוט

לאחר שהחלטנו על עיצוב הבית המבוקש ואיזה סגנון אהוב עלינו, יש להקדיש תשומת לב לריהוט. כמובן שעליו להיות פרקטי ולהתאים לחיי המשפחה. למשל, האם אתם מקבלים אורחים לעתים קרובות ותרצו ספה נפתחת? האם יש בבית ילדים קטנים? במידה וכן אולי כדאי לא להשקיע בריהוט יקר ולדחות אותו לעתיד, אחרת אנו עלולים לסבול מכתמים של משקה, דיו ולכלוך נוסף על הריהוט. כיום הריהוט מגיע במאות סגנונות, חומרים ועיצובים וכדאי להשקיע מחשבה כיצד ישמש אותנו כל רהיט ומה המידות המדויקות של החדר שבו יהיה הרהיט. למשל אם נרצה שולחן נפתח לפינת האוכל, יש למדוד את הקירות הסמוכים ולוודא כי לא נחסום את הכניסה למטבח.

תכנון מראש של עיצוב הבית מאפשר לכם לדעת את ההוצאות הצפויות לכם, כמו גם את המראה הכללי המבוקש לפי הסגנון שבחרתם. יש לזכור כי לא תמיד צריך לבצע שיפוץ כללי ויסודי שעולה כסף רב. אפשר גם לבצע שיפוץ בחדר אחד, להחליף דלתות פנים, להחליף וילונות או דברים נוספים שישדרגו את מראה הבית.