חדרי שינה מעוצבים - כל בית צריך מרחב אישי

כיצד ליהנות מפרטיות ומרחב לצמיחה אישית בבית, איך מתאימים את החללים לצרכים המשתנים של בני הבית ומה יעזור לכם למצוא קצת שקט לעצמכם בסוף היום? 

"אפשר לקבל קצת פרטיות בבית הזה?" כן, אפשר ואפילו רצוי. בתוך הדינמיקה המשפחתית הסואנת, כולנו זקוקים גם לרגעים של שקט ופרטיות. באופן טבעי אנחנו מחפשים מידי פעם את המרחב האישי, שמאפשר לנו לנקות את הראש, להתפתח ולהתמודד עם אתגרי היום יום. חדרי השינה בבית ממלאים תפקיד חשוב ביצירת המרחב הזה והם מהווים מקום פרטי לצמיחה אישית. כיצד ניתן לעצב את חדרי השינה ועל מה חשוב להקפיד, על מנת שהם  יהוו מקום נעים, מרגיע ואיכותי לשעות הפנאי הפרטיות של בני הבית? 

עיצוב המרחב בחדרי השינה

חדרי השינה, הרבה לפני המיטה וקורת הגג שהם מספקים לעת ליל, מהווים את המרחב האישי והפרטי של בני הבית למגוון שימושים. הם מאפשרים לכל אחד ואחת לתת ביטוי לחלומות, למחשבות ולרצונות האישיים ומרחב לפיתוח תחביבים. בשאר החללים מתקיימת שיגרה משפחתית, הכוללת ויתורים, פשרות והתחשבות ברצונות הכלל אבל חדר השינה הוא החלל היחיד שבהגדרתו הוא "שלנו".

על מנת למנף את המרחב לשימושים אלו, יש להתאים אותו לצרכים האישיים ולפיכך, לייצר מעטפת המאפשרת תנועה מחד ותוספת של אלמנטים וחפצים מאידך, מבלי שאלו יכבידו ויעמיסו על החלל הקטן ממילא יחסית לשאר חללי הבית. עיצוב פונקציונאלי, עם קווים נקיים ובגוונים בהירים, לצד תאורה מתאימה, מהווים את הבסיס לכך. ניתן לשלב תאורה אינטימית וממוקדת מעל למיטה, תאורה לבנה לפינת המחשב, המשחק או שידת האיפור ולעשות שימוש בגופי תאורה שאינם גוזלים מקום ותשומת לב יתרה מהחלל אלא משתלבים באופן הרמוני עם השפה העיצובית. על מנת לייצר תחושת מרחב מומלץ לייצר פתחים רחבים אולם גם פתחים סטנדרטיים יהיו מתאימים בשילוב וילונות וטקסטורות רגועות. בנוסף, דלתות מבודדות ומונעות רעשים, יכולות להשלים את הצורך ולתרום לעיצוב.  

מפנים מקום לתחביבים וצמיחה אישית של הילדים

כאשר מדובר בחדרי ילדים ונוער, אפשר לתבל את המרחב באלמנט אחד מרכזי שמייצר עניין ויחד עם זאת, לא מכביד על העין ולא נמאס, כגון קיר בצבע ייחודי, לוח גיר לשרבוטים, טפטים, פוסטרים והדפסים המשקפים את האהבות של בעלי החדר וכדומה. בהיבט הזה מומלץ להתייחס ולעודד את התחביבים האישיים, המאפשרים לילדים ולנוער לחזק את היכולות ולפתח את הכישרון. כך למשל, אם הילדים מארחים חברים, אפשר ליצור פינה עם פופים ושטיח לצד ארגזים למשחקי קופסא, פינת משחקי מחשב ואפילו כוורת אחסון מעוצבת ממדפים, היוצרים יחד משפט או צורה המדברים לילדים ומחברים אותם למרחב. חשוב מאוד להתייעץ ולתת לילדים ולנוער את המקום לבטא את חלומותיהם בתוך החלל הפרטי. 

חדרי שינה הורים - ההורים צריכים שקט לעצמם

חדר השינה של ההורים זו כבר הממלכה שלכם והוא לרוב משמש לשעות המנוחה לכן, כדאי ליצוק אליו את השקט והרוגע עם עיצוב נקי ואלמנטים אישיים שמשמחים אתכם. על מנת לזכות באינטימיות ופרטיות מומלץ להתקין בחדרי השינה דלתות פנים מבודדות רעשים, לצד עיצוב בצבעים בהירים ומינימליסטיות במעטפת החדר. אלו יאפשרו לכם להכניס את הצבעוניות באמצעות כלי המיטה, הווילונות, שטיחים ורהיטים השימושיים, כגון שידת איפור ועד לפינת מחשב או כורסת קריאה. כמובן שלגודל החדר ולצרכים הבסיסיים תהיה השפעה מכרעת על העיצוב. אולם גם במידה והחלל איננו גדול, ניתן לעשות שימוש באביזרי אחסון דקורטיביים, כגון מתלה ייחודי לבגדים, מדף מעוצב או חפצי אמנות ועד להדפס אמרות שפר ומשפטי מוטיבציה על מראות ואהילים. כל אלו ועוד, יכולים לייצר עניין וחיבור לחלל, לצד נוחות ומרחב.

דלתות פנים מבודדות רעשים לפרטיות מרבית

בכדי לייצר פרטיות ואינטימיות לכל אחד ואחת מדיירי הבית, אין להסתפק בעיצוב עצמו אלא יש להתייחס לתנאים הפיזיים של המבנה. כמובן שישנן מגבלות קיימות אולם אלא הופכות לאתגר, שהטיפול בו יכול להוביל לתוצאה נפלאה. כך למשל, חללים קטנים ניתן להרחיב באמצעות הרחבת הפתחים או הגבהתם, על מנת להימנע מתחושת "מחנק" בחדר. ניתן להוסיף נישות בקירות, שגם משמשות לאחסון וגם תורמות לתחושת המרחב. עוד יש להתייחס לבחירת החומרים עצמם. כך למשל, בכל חדרי השינה מומלץ להתקין דלתות מבודדות רעשים ולאפשר לשאר דיירי הבית להמשיך בסדר יומם, בלי שהדבר יפריע את מנוחתכם.

הנה כמה טיפים לחוויה שקטה במיוחד בחדרי השינה: בעת בחירת דלתות פנים מבודדות רעשים, בדקו שאכן הן עומדות בתקנים ומה מידת הבידוד שהן מציעות. דלת מבודדת רגילה יכולה להתמודד עם 26-30 דציבלים בלבד ואילו דלתות אקוסטיות מתקדמות- מבודדות רעש בעוצמה של עד 33 דציבלים. בנוסף, דלתות פנים מבודדות רעשים המורכבות משבע שכבות, ייתנו את המענה המרבי ולבסוף, שימו לב שהן כוללות אטם גומי כפול וסף אקוסטי.

דלתות מבודדות רעשים מאפשרות לא רק להורים לנח, לשוחח וליהנות מקצת שקט בחדר השינה אלא גם לילדים ליהנות עם חברים, לשחק, לנגן, לשמוע מוסיקה והכל מבלי שהפעילות תפריע לשוהים בשאר חללי הבית. למעשה, כ- 74 אחוז מהישראלים רואים חשיבות בהתקנת דלת לחדר מבודדת רעשים ושמירה על הפרטיות בחדרים- ובצדק. הרי אין שום סיבה שתוותרו על יצירת חללים אינטימיים ואישיים, בתוך החיים המשותפים וחיי היום יום הרועשים והעמוסים- כי גם לכם מגיע קצת שקט בסוף היום.