התאמת דלתות מעוצבות לחלל הבית

בכתבה שפורסמה לאחרונה (ינואר, 2015) במגזין הכלכלי "כלכליסט", שוק דלתות הפנים בישראל מוערך בכ-450 מיליון שקלים בשנה. ואכן, הדרישה בקרב לקוחות פרטיים ועסקיים להתקנת דלתות מעוצבות כדלתות פנים הולכת וצוברת תאוצה. כמו בכל תחום, יותר ויותר אנשים אינם עוד מוכנים להתפשר על הסטנדרט.

 

לקוחות ובעלי בתים מחפשים להגשים באמצעות דלתות מעוצבות מגוון יתרונות דקורטיביים ופונקציונאליים. במקביל ניתן לזהות מגמה בקרב אדריכלים ומעצבי פנים אשר בוחרים לשלב דלתות פנים ייחודיות בחלל ומתייחסים אליהן כאלמנטים עיצוביים לכל דבר ועניין. תופעה זו רווחת אפילו בקרב קבלנים שמעוניינים בעזרת דלתות מעוצבות כברירת מחדל לספק ערך מוסף ללקוח המעלה את שווי הנכס.

 

התאמת דלתות מעוצבות לחלל כאלמנט עיצובי

עיצוב פנים יכול לשקף את הסגנון, הטעם ודרך החיים של הדיירים. כאשר המלאכה נעשית ביצירתיות, העיצוב יוצק תוכן במושג "בית". מתוך תפיסה זו ניתן לראות כיצד דלת מעוצבת עם טקסטורה ייחודית היא לא רק מעבר פיסי אלא פתח אל הלב והנפש. הטרנד מתגבר וכפועל יוצא מכך קטלוגים שמציגים דלתות מעוצבות הם עשירים, צבעוניים, ססגוניים, מיוחדים ומגוונים. ניתן למצוא בקטלוגים אלה דלתות פנים בגימורים שונים, בגדלים שונים, בטכנולוגיות ייחודיות ועוד.

אחד היתרונות המרכזיים שעומדים מאחורי דלתות מעוצבות הוא היכולת להפוך את הדלתות לכדי אלמנטים עיצוביים. לדוגמה, דלת פנים בגימור בהיר תשתלב היטב בבית שמעוצב בקווים נקיים ודלת עץ בעלת נוכחות חמה מתכתבת נפלא עם עיצוב כפרי. לא אחת, התקנתן של דלתות מעוצבות נעשית במסגרת מעטפת כוללת של עיצוב פנים ובמקביל לבחירת צבעים, חיפויי קיר, תמונות, ריהוט, חלוקת חדרים, תאורה ועוד.

 

סגנון נפגש עם איכות

דלתות מעוצבות, מעצם טבען, אינן דלתות סטנדרטיות. במרבית המקרים בחירה בדלת פנים מעוצבת מספקת ללקוח יתרונות נוספים מבחינת איכות והיבטים פונקציונאליים. לדוגמה, עמידות גבוהה ובלאי נמוך, פתרונות אקוסטיים, שילוב מספר חומרי גלם (כמו זכוכית חלבית או אביזרי פרזול ייעודיים), התאמה לחדרי פנים "רטובים" (כמו אמבטיה או שירותים) וכו'. כלומר, הבחירה בדלת מעוצבת היא לרוב בחירה בדלת איכותית. כשם שהעיצוב הוא תוספת לסטנדרט, כך הגימור הוא תוספת לאיכות.

 

התאמת דלתות מעוצבות לחדרים ספציפיים

דלתות מעוצבות משלבות יופי עם אופי. ניתן להתאים את הדלת המעוצבת לחדר הספציפי תוך מתן מענה לסוגיות דקורטיביות ופונקציונאליות כאחד. הדוגמאות הן כמובן רבות והנה שלוש מהפופולריות שבהן. דלת מעוצבת לחדר ילדים יכולה להיות דלת בעיצוב קליל וצבעוני אשר מתאימה לאופי ה"מתגוררים" בחדר ובעלת הגנה טובה מפני דפיקות, פגיעות, בלאי, תחזוקה וכדומה. כאשר זהו חדר של נער או נערה המעוניינים בפרטיות (או שאוהבים לשמוע מוסיקה בעוצמה גבוהה), דלת מעוצבת יכולה להיות גם דלת אקוסטית הסופגת רעשים ושומרת על איכות החיים בשאר חלקי הבית (לרבות באזורים הסמוכים). באותו האופן, דלתות לחדר אמבטיה עשויות לרוב מחומרים בעלי עמידות למים ולעתים הן אף "מצוידות" בחלון זכוכית חלבי המאפשר לדעת אם מישהו נמצא בפנים.

 

הביקוש רק הולך וגדל

דלתות פנים בעיצובים שונים הן מזמן לא בשורה חדשה. הביקוש להתקנת דלתות מעוצבות צף ועולה מן השטח, היישר מהלקוחות הפרטיים ועד לאדריכלים והמעצבים. דלתות פנים מעוצבות מותקנות במסגרת תהליך הבנייה, במהלך שיפוץ ואפילו רק כ"השקעה" ספציפית. בבחירת דלת מעוצבת חשוב לזכור כי הדלת תקבל נוכחות משל עצמה במרחב ויש להקפיד על התאמה בינה לבין האזור שעוטף אותה.

 

בזכות הביקוש הרב ותודות להתפתחות הגדולה בתחום, דלתות מעוצבות אינן עוד נחלתם של לקוחות עתירי תקציב בלבד. בכל קטלוג דלתות פנים ניתן למצוא פתרונות בסקאלת מחירים. אם תרצו, אפשר אפילו לומר כי מניפת המחירים רחבה ממש כמו מניפת הטקסטורות, הצבעים, הסגנונות והאלמנטים הפונקציונאליים.

 

בבחירת דלת מעוצבת כדאי לבדוק פרטים נוספים כמו אחריות, התקנה, תחזוקה ועוד. מומלץ לרכוש דלתות מהחברות המובילות בתחום הן בשל המגוון והן בשל העובדה שדלת פנים נמצאת בשימוש יומיומי ועל כן עליה להיות עמידה וחזקה לאורך זמן.