דלת עץ במילוי פולימר או פלקסבורד? אחת ולתמיד – גלו אילו דלתות הן הטובות ביותר לבית שלכם

בשנים האחרונות הופיעו בחנויות שלל דלתות פולימר. מה היתרונות והחסרונות שלהן ומה הבחירה שתבודד רעשים ותישמר לאורך שנים?

בעבר, אפשר היה לראות בכל בית ובית עיצובים דומים וסגנונות שחוזרים על עצמם. רבים התלוננו שאין בישראל מבחר של חומרי גלם, כך שזו הייתה המציאות בשטח. אבל מאז, חלפו עשרות שנים, ואכן, המציאות השתנתה. כיום מייבאים ומייצרים בישראל מגוון פתרונות לעיצוב פנים, כך שמי שרוצה שהבית שלו יראה שונה או יהיה מעוצב באופן אקסקלוסיבי, יכול להגיע לתוצאה ייחודית בלי לייבא בעצמו מחו"ל. 

הדלתות, אלו שמכניסות אותנו אל חדרי הבית הן המקום האידיאלי להתחיל להתמקד בו; אם הגעתם לקרוא את השורות האלו, סביר להניח שכבר נתקלתם בלא מעט דלתות, והייתם רוצים לעשות את הבחירה האופטימאלית עבורכם. ובכן, עם מבחר גדול, מגיעה אחריות גדולה: אז איך לבחור את הדלת שלכם? האם כדאי לבחור בדלתות פולימר לאור המחיר האטרקטיבי שלהן? מה יתאים לבית? יעמוד בדרישות שלכם? ולא פחות חשוב – יהיה עמיד לאורך שנים רבות? עשינו לכם סדר והתמקדנו במאפיינים החשובים ביותר לבחירת דלת איכותית. 

נשמע טוב: דלתות ואקוסטיקה

רוב האנשים שמגיעים לאולמות תצוגה, ינסו להתרשם בעיקר מהמראה של הדלת. הם יתרשמו מהצבע, מהגימור, מהחריטות... לפעמים אפילו מהפירזול. חוש הראייה הוא החוש שיסייע להם בבחירת הדלת, ולרוב הם יזנחו את אחת הפונקציות החשובות שיש לדלת: סינון ובידוד רעשים. דלתות פולימר נחשבות לבחירה הנחותה ביותר בתחום האקוסטיקה, שכן, הן חלולות ולא מספקות בידוד אקוסטי. יש לקחת זאת בחשבון כשבוחרים בדלת שעשויה מלוח פלסטיק חלול.

אז איזה דלתות כן מספקות בידוד רעשים? חשוב להכיר את חומר המילוי האיכותי והמקובל היום בעולם - הפלקסבורד. כשרוצים ליהנות מפרטיות, להישאר ערים בסלון בעוד הילדים ישנים בשלווה בחדר שלהם או פשוט להיכנס לחדר העבודה ולהתחבר לשיחה חשובה, יכולת בידוד הרעשים מתגלה כחיונית במיוחד.

טיפ למביני עניין: כשרוצים ליהנות מבידוד אקוסטי מוצלח, חשוב לשים לב לא רק למילוי אלא גם למשקוף. בדלתות פולימריות ואחרות, תבדקו תמיד ממה עשוי המשקוף. אם הוא עשוי מפלסטיק חלול, הבידוד האקסוסטי יהיה לוקה בחסר, אך אם הוא עשוי מעץ רב שכבתי מלא, תקבלו בידוד רעשים אופטימלי.

שימו לב שניתן להשיג גם אקוסטיקה מוגברת עם חומרי מילוי שמבודדים אפילו יותר מהפלקסבורד, בעלי פטנט רשום.

כשבוחנים את הנושא לעומק, אפשר להבין שדלתות פולימריות לא עומדות במבחן התוצאה וגם אם הן נראות ממש כמו ה"דבר האמיתי", מבחינת הבידוד הן לא מספקות פתרון אופטימלי. 

איכות לפי התקן: התקנים החיוניים לדלתות

הדלת היא לא רק אמצעי חציצה בין שני חללים. היא משמשת כאמצעי מיגון, הפרדה, בידוד ועוד הרבה. ובתוך כך, עליה להתמודד עם אתגרים רבים, כדוגמת לחות, טמפרטורה, רעש, תנועה, חומרי ניקוי, חומרי הדברה ועוד רבים אחרים, שקצרה היריעה מלהכיל.

כשבוחרים דלת לחדר, למשרד, לחדר השירותים או האמבטיה, חשוב לבחור דלת שתשרת אתכם לאורך זמן רב, ותעמוד בפני האתגרים בגבורה. לצד תחזוקה מינימלית, על הדלת להעניק לבית, ולחדר שאליו היא נפתחת, יעילות מקסימלית לאורך זמן. כשבוחרים בדלתות פלסטיק (פולימריות) הן עלולות להתעוות  לאורך השנים, לאור שינויי הטמפרטורה, בעוד שדלתות עץ או פלקסבורד הן מאסיביות יותר ועמידות גם בתנאי מזג אוויר מאתגרים ובאקלים הישראלי בפרט.  

מעבר לעניין הברור מאליו, של חומרים איכותיים ודבקים מתאימים, לצורך עמידות לאורך זמן, חשובה גם ההתאמה לחלל החדר ולפתח. כשחלל החדר קטן או לא סטנדרטי, יכולים להתקל בבעיה עם הדלתות הפולימריות, כי הן מיובאות (לרוב מסין) ולא מיוצרות בהתאם למידה, ובמרבית המקרים לא כוללות דלתות הזזה. סקאלת מידות הרוחב שלהן מאד מצומצמת, וקשה להתאים אותן לפתח האמיתי בבית. כנ"ל במידות האורך, פעמים רבות נדרשים לחתוך ולפצוע את הדלת כדי להתאימה לפתח, מה שיוצר מרווח בתחתית. אז למה לקנות דלתות שיובאו כל הדרך ממחסן בסין ואז שכבו במחסן בארץ אם אפשר לקבל דלתות שיוצרו במיוחד עבורכם בארץ, לאחר מדידת הפתחים, ולקבל  ההתאמה מושלמת?

הבחירה של הדלתות היא לא רק עניין של אסתטיקה ואיכות, אלא גם בטיחות: לדלתות פלסטיק אין תו תקן משום שהן מכילות חומרים שפולטים גזים רעלים לאוויר בעת שריפה.

 

איך לבחור דלת עמידה במים בלי להתפשר על האיכות?

באופן טבעי, דלת לחדר אמבטיה צריכה לענות על צרכים אחרים מאלה של חדר שירות. בייצור נכון ובתכנון מקצועי וקפדני, גם דלת פורמייקה, למשל, יכולה לתת מענה הולם ואיכותי לחדר אמבטיה, ולהיות עמידה במים.

כיום יותר ויותר ישראלים בוחרים בדלתות עמידות במים לא רק לחדר האמבטיה, שכן, הם מעוניינים בדלת שתעמוד בשטיפת רצפה, תנאי מזג אוויר שונים ובכלל, אתגרי הזמן. 

כדאי לדעת: דלתות אקווה-דור של חמדיה מצוידות במעטפת תחתונה שעשויה מסגסוגת פולימרית שמאפשרת לה התמודדות נאותה בחדרים  "רטובים".

אילו דלתות כדאי לבחור עבור הבית שלכם?

לפני הכל, אנחנו ממליצים לכם לבחון בקפידה את הצורך שעליו הדלת המיועדת אמורה לענות. כשאתם ניגשים לאולם התצוגה, כדאי שתגיעו כשאתם יודעים מה התשובות לשאלות הבאות:

  • לאיזה חדר הדלת מיועדת?
  • מהי דרגת סינון הרעשים הרצויה?
  • מהו התקציב שעומד לרשותכם?

לאחר שאספתם את המידע הזה, פנו אך ורק לחברה מוכרת, ישראלית בעלת ותק ונסיון עם הקבלנים הגדולים בארץ שתספק לכם את המידע, את השירות הנחוץ ואת תעודת האחריות, ובכך תוכל להעניק את התמורה הגבוהה ביותר שהיצרן יודע ליצוק לתוך כל אחד מהמוצרים היוצאים מפתח דלתו.

20240820145117.739.jpg