דלתות פנים פשוטות לעומת מעוצבות - במה כדאי להשקיע?

על חשיבות החוזק, האיכות וגם המראה של דלת חיצונית אין כל עוררין. רוב האנשים משקיעים סכום לא מבוטל וגם תשומת לב רבה בדלת החיצונית. בדלתות פנים, לעומת זאת, רק לאחרונה החלו להשקיע יותר מתוך הבנה שלדלת פנים מושקעת ישנם יתרונות רבים על פני דלת פנים פשוטה, מהסוג שניתן למצוא בדירות ישנות רבות או בדירות שבעליהן השקיעו בדלתות פנים את המינימום. מהם היתרונות של דלתות פנים מעוצבות על פני דלתות פנים פשוטות? ישנם לא מעט. הנה כמה מהם:

עמידות רבה באופן משמעותי

את דלת הפנים בבית אנו פותחים וסוגרים לא מעט פעמים במהלך היום, במיוחד את דלת השירותים, האמבטיה וחדרי הילדים. דלתות מעוצבות ומושקעות הן דלתות העשויות מחומרים איכותיים הרבה יותר, חומרים המונעים שחיקה מהירה של הדלת, גם אם הדלת גם נטרקת לפעמים, פעולה הגורמת לשחיקה מהירה עוד יותר הן באזור הצירים המחברים את הדלת למשקוף והן במנגנון הפתיחה והנעילה. 

בידוד מרעשים

דלתות פנים נועדו קודם כל לספק פרטיות לאדם הנמצא בתוך החדר. הפרטיות היא לא רק ויזואלית אלא צריכה להיות גם אקוסטית- שלא ישמע כל צליל המגיע מתוך החדר. לשם כך דלתות פנים צריכות להיות עשויות מחומרים איכותיים המבודדים מרעשים. דלתות פנים מעוצבות עשויות חומרים מבודדים שנותנים לדיירי הבית את הפרטיות לה הם מצפים כאשר הם סוגרים את הדלת. 

עמידות המילוי בפני מים

דלתות פנים נמצאות פעמים רבות בסביבה לחה- חדרי אמבטיה או שירותים. דלתות מעוצבות ואיכותיות עשויות מחומרים העמידים בפני מים. אי עמידות בפני מים יכולה להוביל לריקבון או החלדה לצורך להחליף את הדלת ולטווח הארוך זוהי הוצאה משמעותית. לכן, גם אם רכישת דלת מעוצבת כרוכה בהוצאה גדולה יותר לטווח הקצר, לטווח הארוך זו הוצאה משתלמת. 

עמידות הציפוי

ממש כמו החומר המהווה את מילוי הדלת שיכול להיות פלקסבורד, MDF ועוד, ובדלתות מעוצבות ישנה הקפדה על איכותם, כך גם לגבי ציפוי הדלת. חשוב שגם ציפוי הדלת יהיה עמיד בפני מים ובפני מזיקים. בדלתות איכותיות ישנה הקפדה גם על ציפוי העשוי מחומר עמיד. 

דלתות התואמות לתנאי הבית

אם דלתות פנים פשוטות הן אחידות במידותיהן שלהן ובמנגנון הפתיחה, דלתות מעוצבות ניתן להתאים לתנאי הבית או החדר. אם לדוגמה מדובר על בית קטן בו פתיחת הדלת לכיוון חוץ או לכיוון פנים תתפוס שטח גדול מדי, ניתן לעצב דלת איכותית בעלת מנגנון הזזה שחוסך השטח שתופסת הדלת כאשר היא נפתחת. אם פתח החדר צר יותר מהרוחב הסטנדרטי, ניתן להתאים את הדלת לרוחב הקיים. 

דלתות המשתלבות עם עיצוב הבית

דלתות הפנים הן אלמנט עיצובי בולט בבית. הן צריכות להשתלב היטב עם סגנון העיצוב של הבית. דלתות מעוצבות ניתן לעצב על פי האוירה שאתם רוצים ליצור בבית. הדלתות יכולות להיות בסגנון כפרי, סגנון מודרני ונקי, ועוד. ניתן לשלב בדלתות זכוכית חלבית המתאימה לדלתות השירותים והאמבטיה ועיטורים נוספים שהופכים את הדלת לייחודית. דלתות המשתלבות היטב עם עיצוב הבית יוצרות מראה הרמוני, אסתטי ותורמות לתחושה נעימה בבית. 

עיצוב לא סטנדרטי

בהמשך לסעיף הקודם, נחדד כי דלתות יכולות ליצור עניין אמיתי ולא רק להשתלב בצורה טובה עם עיצוב הבית. היום ניתן למצוא דלתות בעלות ציפוי העשוי מחומרים שונים כמו אבן או שורש עץ כך שהמראה המתקבל שונה מן המראה הסטנדרטי והדלת הופכת להיות אלמנט עיצובי דומיננטי. 

לסיכום, דלתות פנים צריכות היום לעמוד בסטנדרטים שונים הנוגעים לאיכות החומר, עמידותו בפני מים ורעשים וגם סטנדרטים הקשורים לעיצוב ולהשתלבות  הדלת בבית מן הצד האסתטי. אין ספק שדלתות מעוצבות המיוצרות על ידי חברה רצינית ובעלת מוניטין בתחום יענו על הדרישות ואף מעבר לעומת דלתות פשוטות שהיום ניתן למצוא בעיקר בבתים ישנים.