דלתות הפנים כאלמנט מרכזי בשיפוץ הבית

שיפוץ של בית הוא דבר נפוץ בקרב דיירים, והעלות שלו תלויה כמובן בהיקף השיפוץ. אפשר לבצע שיפוץ לפני שנכנסים לדירה חדשה, לפני שמכניסים שוכרים חדשים ואף לאחר כמה שנים של מגורים בדירה. דרגות השיפוץ נעה משיפוץ מאסיבי ועד לשיפוץ קל, כאשר השיקול המרכזי כמובן הוא התקציב. צביעת הבית והחלפת דלתות פנים זהו פתרון מעולה למי שרוצה לקבל קו סגנוני חדש לבית, לשפר את ויסות הטמפרטורה ולחסוך באנרגיה.

דרגות שיפוץ בית

יש כמה דרגות של שיפוץ, החל מהום סטיילינג שמשנה בעיקר את מלבושי הבית, כגון הוספת טקסטיל, ריפוד, וילונות ועוד, ועד לשיפוץ כללי. שיפוץ נרחב יותר יכול להתבצע בכמה דרגות: שיפוץ מאסיבי הכולל שבירה של קירות, החלפת צנרת, החלפת רצפה, שיפוץ של חדרי אמבטיה, החלפת דלתות ועוד; שיפוץ בינוני המתמקד בעיקר בסיוד יסודי של הקירות, החלפת דלת ואף רכישת ריהוט חדש; שיפוץ קל שבמסגרתו צובעים את הבית ואף מחליפים את דלתות פנים כחלק משינוי הקו הסגנוני של הבית.

מומלץ להחליט על היקף השיפוץ בעזרת מעצב פנים או אדריכל, כדי לדייק בתוצאות הרצויות עבורכם. מעצב מנוסה יכול לתכנן את רמת השיפוץ הנדרשת ולהשיג מראה חדש לחלוטין, בעזרת החלפת דלתות, צביעה ותיקונים נוספים בבית.

החלפת דלתות פנים כחלק משיפוץ הבית

להחלפת דלתות כחלק משיפוץ הבית יש יתרונות גדולים :

  • החלפת דלתות שעברו בלאי – דלתות בתוך הבית חשופות לבלאי גדול עם השנים. הניקיונות התכופים הכוללים מים וחומרי ניקוי עלולים לפגום במראה הדלת ולגרום לה לבלאי ממושך. הדבר נכון במיוחד לדלתות חדר אמבטיה החשופות ללחות ולרטיבות באופן שוטף.
  • קו סגנוני חדש – משום שדלתות תופסות חלק מרכזי בנראות של הבית, ההחלפה שלהן מאפשרת ליצור קו סגנוני חדש לבית כולו, בלי שיפוץ מאסיבי. כיום עומדות לרשות המתעניינים דלתות מעוצבות ויפות שיכולות לשדרג מראה של כל בית.
  • אטימה בפני חום וקור – כאשר מחליפים דלתות בכל הבית, הדבר יכול לחסוך חשמל בטווח הרחוק. הדלתות מגינות בפני רוח פרצים, שומרות על הטמפרטורה בתוך החדרים עצמם כך שחלוקת הקור והחום בבית יכולה להיעשות בצורה מבוקרת וחסכונית.

יש יתרונות רבים ונוספים להחלפת דלתות, שכן כיום דלתות פנים מגיעות בדרך כלל עם הכנה מראש כנגד רטיבות, עמידות בפני חומרי ניקוי ואף מגיעות בשלל עיצובים וסגנונות.

כיצד להחליט על סוג השיפוץ הרצוי

הדבר המשפיע ביותר על סוג השיפוץ הרצוי הוא כמובן התקציב. העלות של שיפוץ יכולה להיות גבוהה ולכן יש לתכנן אותו מראש ולדעת מה אתם משפצים ומה אתם מחליפים. לפעמים אנשים מחליטים לבצע שיפוץ כללי ויסודי ולא מעריכים נכונה את העלות הסופית, שכן החלפה של מרצפות וצנרת היא צעד רציני שמצריך גם עזיבה של הבית לתקופה מסוימת. לכן, אם החלטתם שאתם מעוניינים לשפץ את הבית או את המשרד ואתם רוצים לשנות את המראה שלו בתוך זמן קצר בלי לצאת מהדירה, החלפה של דלתות פנים היא הפתרון עבורכם.

דלתות הפנים מגיעות בעיצובים ובצבעים רבים. החלטה מראש על סגנון הדלת המבוקשת התואמת לגוון הצביעה של הקירות, תשנה באופן דרמטי את מראה הבית. דלתות הצבועות בצבע אפוקסי מיוחד, עם חריצים פנימיים המוסיפים ליופיין, הן פתרון מושלם עבור אנשים הרוצים לשפץ את הבית בעלות נוחה ולקבל מראה חדש ומעוצב בתוך זמן קצר.