היתרונות והחסרונות בקניית דלתות פנים זולות

דלתות פנים מהוות חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים ולהן מקום חשוב ומשמעותי בבית. הן יוצרות את תיחומו של כל חלל והפרדתו מחלל אחר, ויש להן תפקיד חשוב גם ביצירת הפרטיות לכל אחד מדיירי הבית. בניגוד לדלת כניסה אשר בכל בית מספיקה רק אחת כזאת, דלתות פנים ישנן לכל חדר, לכן מומלץ למצוא דלתות המשלבות בין איכות ופונקציונליות למחיר נוח.

תכונותיהן של דלתות פנים זולות

האופציה הזולה יותר של דלתות הפנים מעץ היא MDF- עץ דחוס. אופציה זולה פחות תהיה דלת העשויה מעץ מלא. הדלתות העשויות MDF הן בעלות מראה קליל ואוורירי. לדבר ישנה משמעות כיוון שבית אחד יכיל מספר דלתות כאלה, חלקן יהיו ממוקמות זו לצד זו. מראה כבד מדי של הדלתות ייצור תחושה של דחיסות ותכביד על האווירה הכללית בבית. לדלתות שלא עשויות באופן ירוד יש יכולת בידוד ברמה סבירה עד טובה, הן בידוד אקוסטי והן בידוד תרמי. דלתות אלה עמידות יחסית, מלבד בסביבה לחה מאוד בה יכול העץ להרקב עם הזמן. מרבית תכונותיהן של דלתות הפנים הזולות באות לטובת הלקוח, אך כמו בכל מוצר יש גם את נקודות התורפה שיש לשים לב אליהן.

היתרונות

עיצוב קליל: כאמור, דלתות פנים העשויות MDF הן דלתות בעלות עיצוב וסגנון קלילים ועכשוויים. דלתות אלה רק יוסיפו לעיצוב הבית, ישתלבו היטב עם כל סגנון עיצוב שתבחרו. המראה יהיה ניטרלי או שאפילו יהווה חלק משמעותי יותר בעיצוב. ניתן להוסיף לחלק מן הדלתות טפט ייחודי או לשלב בהן זכוכית חלבית, למשל בדלתות האמבטיה או השירותים.

נוחות: דלתות אלה הן קלות משקל, בעלות טריקה שקטה. דלתות פנים נפתחות ונסגרות מספר פעמים ביום ולנוחות השימוש בהן ישנה חשיבות רבה. היא תשפיע לא מעט על החיים בבית.

התקנה פשוטה: דלת זולה היא בעלת פרזול בסיסי וצורת פתיחה רגילה (דלת כנף) העשויה חומרים מוכרים היטב. כל אלה הופכים את התקנת הדלת לפשוטה יחסית.

מחיר נוח: היתרון המשמעותי ביותר של דלתות פנים זולות הוא כמובן המחיר הנוח שלהן. עם זאת, חשוב להבין ממה נובע המחיר הנוח ולחקור קצת מעבר. אם העיצוב אינו סטנדרטי וכולל עיטורים וקישוטים ולמרות זאת מחירה של הדלת נמוך, כנראה שהדבר נובע משימוש בחומרים זולים במיוחד המעידים על איכות נמוכה. לא כדאי ליפול ברשת זו. חשוב עדיין לוודא שמחיר זול נובע מפשטות בעיצוב אך מדובר על חומרים ועבודה טכנית ברמה טובה.

בטיחות: בניגוד לזכוכית, עץ לא נשבר או מתנפץ ולכן בטוח יותר.

אפשרות לגוון: בגלל המחיר הנוח, ניתן להחליט על גיוון ושינויים בדלתות. מתחשק לכם להחליף את כל הדלתות לאחר תקופה? המחיר הנוח מאפשר לעשות זאת אם רוצים בכך מבלי לשבור את הכיס או להרגיש ייסורי מצפון איומים על סכום אסטרונומי שירד לטמיון.

החסרונות

כפי שציינו, לדלתות פנים זולות יש גם חסרונות. מחלק מהחסרונות ניתן להימנע אם בוחרים את הדלת הנכונה ועושים עבודת הכנה מקדימה לפני הרכישה. מחלקם לא ניתן להמנע לחלוטין והם הפשרה ברכישת דלת זולה אך מודעות להם תועיל בכל מקרה:

בלאי בעקבות מים או סביבה לחה: כיוון שעץ הוא חומר טבעי הוא עלול להרקב או להתנפח עם הזמן אם הוא חשוף למים או לחות בכמות גדולה.

שחיקה וקילוף של הציפוי: חלק מהדלתות הזולות מצופות בציפויים הנחשבים לפחות עמידים ולכן יכולים עם הזמן להתקלף או להשחק.

בידוד שלא תמיד מספק: כאשר שכבת הבידוד היא שכבה זולה במיוחד כמו קרטון, הבידוד לא תמיד יהיה מספק, הן ברעש והן בחום/קור.

איך לקבל דלת איכותית בתקציב מתאים?

בדלתות פנים זולות ישנן רמות שונות של איכות, החל מדלתות העשויות מחומרים זולים במיוחד (כולל הציפוי), ועד דלתות העשויות חומרים טובים תוך הקפדה על עבודה איכותית. המחיר הנוח נובע מן הפשטות בעיצוב וחיסכון בשדרוגים לא הכרחיים. חשוב לבדוק שהדלת קיבלה תו תקן, שהיא מיוצרת על ידי חברה מוכרת ואמינה אשר נותנת אחריות למשך תקופה ארוכה ככל האפשר ושומרת על שקיפות מלאה.