דלתות עץ או פולימר - חסרונות מול יתרונות

כשמדובר בעיצוב הבית שלנו, אנו מתבקשים לקחת שלל החלטות שישפיעו על איכות החיים שלנו. אחת המשמעותיות שבהן היא סוג דלתות הפנים והחומר ממנו הן עשויות. דלתות חדשות יאפשרו לכם ליהנות ממראה חדש ורענן בבית, ללא צורך בשיפוץ או החלפת ריצוף.

דלתות איכותיות תורמות רבות ליצירת מראה מרשים יותר, לבידוד יעיל של חום וקור לבידוד אקוסטי למניעת חדירת רעשים מבחוץ ולעמידות הדלתות ולתפקודן לאורך זמן. עם זאת, רובנו לא מחליפים דלתות באופן תדיר, לכן חשוב לא להקל ראש בבחירה ולקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המובילות.

שני חומרי הגלם הפופולאריים בארץ כיום הם עץ ופולימר, אז מי מהם טוב יותר ולמה? התשובה היא דלתות עץ, בזכות יתרונותיהן הרבים.

צפו בקטלוג דלתות פנים מבית חמדיה >>

 

דלתות עץ - כל היתרונות

דלתות עץ מזוהות עם איכות גבוהה ואמינות ומתאימות למי שההשקעה והירידה לפרטים חשובה לו. בדלתות אלו חל שיפור משמעותי לאורך השנים, הודות לפיתוחים טכנולוגיים שונים.

 

 הנה כמה מהיתרונות הבולטים של דלתות העץ שלנו:

  • עמידות למים - דלתות העץ האיכותיות כיום מפגינות עמידות מצוינת למים ומספקות פתרון מלא לבעיה, כך שניתן לשטוף את הבית גם בכמות גדולה יחסית של מים מבלי לחשוש מפגיעה בדלת.
  • דלתות עם תו תקן העומדות בכל דרישות התקן הישראלי – דלתות איכותיות המאפשרות ליהנות משימוש בטיחותי ללא פשרות ומראש שקט.
  • תוצרת הארץ – דלתות כחול לבן. הדלתות והמשקופים מיוצרים בארץ ולכן קיימת גמישות רבה מאוד בייצור מידות שונות במגוון גדול מאוד של עיצובים, לרבות גמישות בפתרון בעיות המתעוררות בשטח.
  • מגוון רחב של עיצובים וגימורים – אצלנו ניתן למצוא שפע של אפשרויות המתאימים לשלל סגנונות עיצוב, כולל דלתות פנים בעלות קנט, ידית ואטמי גומי בגוון אחיד, דלתות בחריטה איכותית, ועוד.
  • ציפוי עמיד ואיכותי – שימוש בפורמייקה עבה במיוחד: 2 מ"מ, המשדרגת משמעותית את עמידות הדלת בתנאים שונים. ציפוי המקנה לדלת מראה מרשים ועמידות גבוהה יותר בתנאים שונים בסביבה הביתית.
  • שימוש בדבקים עמידים המקנים לדלתות העץ איכות גבוהה יותר המאפשרים להן לשמור על מראה חזק וחיוני גם לאחר שנים רבות.
  • מילוי פלקסבורד / מילוי אקוסטי משופר המקנה לדלת מבנה עמיד וחזק המבודד טוב יותר מפני רעש, קור וחום.
  • קורה פולימרית בחלק התחתון של הכנף, המקנה לדלת עמידות גבוהה יותר ושומרת על מראה חיוני לאורך זמן.

 

דלתות פולימר – מומלץ לקחת או כדאי לוותר?

דלתות פולימר נכנסו בשנים באחרונות לשוק דלתות הפנים הפשוטות בארץ והפכו לבחירה נפוצה בקרב צרכנים משתי סיבות מרכזיות:

  • עמידות למים – חלקנו נוהגים לנקות את הרצפות עם כמות רבה של מים. דלתות הפולימר נחשבות לעמידות בפני נזקי מים ולכן הן פופולאריות בקרב הקהל הישראלי. עם זאת, בתים רבים בישראל כבר הבינו ששטיפת רצפה יעילה לא חייבת להתבצע עם כמות מים גדולה. כמו כן, רבים התקינו פרקט בבתיהם שלא מאפשרת שטיפה מאסיבית במים.
  • מחיר – דלתות הפולימר נחשבות לנגישות וזולות יחסית, מעצם העובדה שהן מיוצרות במזרח הרחוק ועשויות מחומרים זולים (פלסטיק) ולכן מספקות אלטרנטיבה זולה לטווח הקצר למי שמעוניין לעמוד במסגרת תקציב נמוך יחסית.

 

עם זאת חשוב להכיר את חסרונות דלתות הפולימר:

  • עמידות נמוכה לאורך זמן - פולימר הוא חומר פלסטי שעמידותו נפגעת במשך הזמן. לאחר שנתיים-שלוש הדלת מתחילה לאבד מחוזקה ולהישבר. הדלתות נוטות להתעוות ככול שחולף הזמן, בעיקר עקב שינויי מזג אוויר ושינויי טמפרטורה עונתיים ומקומיים.
  • עמידות נמוכה בשינויי טמפרטורה - דלתות הפולימר אינן מבודדות היטב חום וקור מבחוץ, כך שבחורף קר יותר ובקיץ חם.
  • תוצאות נמוכות מאוד לבידוד אקוסטי - דלתות הפולימר לא מבודדות רעשים באופן יעיל במיוחד. הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שרוב הדלתות הללו עשויות ממבנה חלול. במקרים נדירים יחסית ניתן למצוא גם דלתות פולימר שאינן חלולות, הודות למילוי בקצף, כך שהן אטומות יותר וגם אז, הן נופלות מרמת הבידוד האקוסטי שמציעות דלתות העץ.
  • עיצוב – דלתות הפולימר אינן מספקות מגוון רחב של אפשרויות עיצוב, היות והן מגיעות כיציקה אחת. שתי האפשרויות לבחירה הן דלת צבועה או דלת בשילוב חריטות דקורטיביות.
  • חוסר גמישות במוצר – דלתות הפולימר מיוצרות במזרח הרחוק ומיובאות לארץ. הן מגיעות במידות סטנדרטיות בלבד ולרוב אינן מאפשרות התאמה למידות מיוחדות.
  • אי עמידה בתקנים – דלתות אלה אינן נושאות תו תקן, ולרוב גם לא עומדות בדרישות התקן הישראלי הנדרש.

 

לסיכום, אם אתם מחפשים לרכוש דלת או דלתות פנים חדשות לביתכם, בחנו היטב את הצרכים שלכם, ואת היתרונות והחסרונות של כל האפשרויות.

מעוניינים בייעוץ? תוכלו להשאיר פרטים וניצור איתכם קשר ישירות מאולם התצוגה.

קראו עוד: מדריך להחלפת דלתות פנים בבית >>