דלתות לחדרים: 5 טיפים לבחירה נכונה ועמידה

אם עד לפני כמה שנים היינו מסתפקים בדלתות סיבית פשוטות, היום המצב הוא שונה. דלתות הפנים בבית משקפות את הסגנון העיצובי ואת האופי של בעלי הבית, הן מספקות פרטיות ואינטימיות אבל מכתיבות אווירה מסוימת, בהתאם לבחירה.

פעם, היינו מסתפקים בגווני חום או לבן בלבד, היום ההצע הוא משמעותי והמגוון גדול. הגוונים, הסגנונות והטקסטורות השונות עלולים לסנוור גם את חובבי העיצוב הכי מושבעים ולהשפיע על הבחירה בדלת זו או אחרת.

אז איך בוחרים דלתות מעוצבות לבית? הנה כמה טיפים מקצועיים ממי שבוחרים דלתות באופן קבוע ללקוחות ולבתים חדשים ומשתפצים.

עוד לפני העיצוב, כדאי להקפיד על בחירת חומרים נכונה

עוד לפני שמתייחסים לנושא הצבע, הסגנון והמבנה של הדלת, כדאי להבין שהשקעה בדלת פנים היא השקעה לטווח ארוך. אין שום צורך להחליף דלתות לחדרים בבית בכל שנה, שנתיים או אפילו עשר שנים.

כדאי לבחור דלתות שעשויות מחומרים כמו עץ מלא או מתכת. עץ מלא הנצבע בצביעה מקצועית ומטופל נכון יכול להחזיק מעמד עשרות שנים. כך גם מתכות חזקות. אם אתם מחפשים דלתות עם אלמנטים קישוטיים, כדאי לבחור בעיטורי מתכות או זכוכית באיכות גבוהה.

לצד הבחירה בחומר הגלם לייצור הדלת עצמה, כדאי לשים דגש גם על בחירת ידיות נכונה. האם בבית יש ילדים קטנים שיתקשו לפתוח את הדלת אם תבחרו בידית מסוימת? האם יש דלתות שדורשות ידית אחת ואחרות דורשות התאמה מיוחדת אחרת? כל הדברים האלו צריכים להשפיע על הבחירה שלכם.

לא חייבים לבחור דווקא בחום או לבן

ההצע היום של דלתות לחדרים פנימיים עצום. כאמור אם פעם היינו מסתפקים רק בגווני חום או בלבן הצנוע, היום אפשר להתאים את הדלתות לאווירה בבית, לסגנון ולסקאלת הצבעים המאפיינת את הבית.

עם זאת, כדאי לזכור שהסגנון של הבית משתנה עם השנים. צבעי הקירות יכולים להתחלף לפי מצב הרוח משנה לשנה, הריהוט משתנה וגם פריטי הנוי והטקסטיל. לכן, מומלץ לשמור עדיין על בחירה נייטרלית ולשחק עם גוונים שמתאימים לסקאלה רחבה של צבעים – למשל אופווייט, בז', אפור, תכלת וכדומה.

אם הבית שלכם צבוע בצבעים נייטרליים ואתם רוצים להעיז דווקא בעיצוב הדלתות, תוכלו לבחור בדלתות בגוונים חזקים כמו אדום, סגול, כחול וצהוב.

בחדרים קטנים, ביחרו בדלתות עם חלונית להכנסת אור נוסף לחדר

למרות שמדובר בדלתות פנים, כדאי לשקול את הבחירה על פי גודל החדר וכניסת האור אליו. אם מדובר בחדר קטן, שאינו דורש פרטיות מיוחדת, תוכלו לבחור בדלת פנים עם חלון קטן או זכוכית אטומה.

האור אמנם לא יהיה חזק, אבל תתאפשר כניסת אור מינימלי גם דרך הדלת, כאשר היא סגורה.

השקיעו מחשבה בבחירת כיוון פתיחת הדלת

אחת הטעויות הנפוצות בבחירת דלתות מעוצבות היא ההתמקדות בעיצוב ופחות בפרקטיקה. כדאי לזכור שהדלת אמורה להיפתח לתוך החדר ולא החוצה, כדי לא להפריע לתנועה במרחב הבית הפתוח. לכן כדאי להקפיד על התקנה מקצועית ולתת הוראות מדויקות למתקין כמו גם ליצרן או לחנות המספקת לכם את הדלתות.

בנוסף, תמיד תשקיעו מחשבה בכיוון הפתיחה של הדלת, מימין או משמאל לכניסה לחדר, כדי לוודא שאתם לא חוסמים את דרככם ויוצרים בעיות בתוך החדר.

הזמינו דלתות לחדרים רק מספק מנוסה ובעל שם טוב

הבחירה בדלתות פנים לא תלויה רק בעיצוב, במבנה הבית או בהעדפה האישית, אלא גם באיכות ועמידות לאורך זמן. כדי לקלוע למטרה ולהבטיח שאתם מקבלים מוצר מעולה, כדאי להשקיע את הזמן בחיפוש אחר חברות מקצועיות וספקים מנוסים.

חוות דעת טובות, עזרה מקצועית וליווי בבחירת הדלתות, שקיפות בכל הקשור לתהליך הייצור והחומרים שמשתמשים בהם, יחס אישי ושירות מהיר וזמין – כל אלו משקפים מקצוענות. מכיוון שמדובר בהשקעה לא קטנה, שאמורה להחזיק מעמד לאורך שנים, כדאי לבדוק היטב מול מי אתם עובדים ואיפה אתם קונים את הדלתות.