בחירת דלת פנים לקליניקה

עיצוב הפנים של החלל בו אנחנו עובדים זה תמיד דבר חשוב. לעיצוב הפנים של קליניקות של פסיכולוגים יש חשיבות רבה. עיצוב הפנים של חדר הפגישות יכול להשפיע באופן ישיר וגם באופן לא מודע על איכות הטיפול. אחד הפרטים שהכי חשוב לשים לב אליהם הוא הבחירה של הדלת שתהיה בחדר הטיפולים. דלתות פנים יכולה להשפיע על האווירה בכל חדר וכאשר בוחרים דלת פנים לחדר הטיפולים צריך לבחור דלת שתשמור על הפרטיות של המטופל ותגרום לו להרגיש בנועם. כך למשל דלתות העשויות מזכוכית הן דלתות שפחות מתאימות לחדרי טיפול – כי הן לא שומרות מספיק על הפרטיות של המטופל.

למה חשוב לשים לב בבחירה של דלת פנים לקליניקות?

אז למה בעצם חשוב לשים לב בבחירה של דלתות פנים לקליניקות פרטיות? כאשר בוחרים דלת פנים לקליניקה של פסיכולוג או של רופא חשוב לשים לב לצבע של הדלת וגם לחומר ממנו היא עשויה. בחירה למשל של דלתות עץ היא בחירה מעולה. חומר העץ הוא חומר שיכול לאפשר למטופלים להרגיש אווירה חמה וביתית. חשוב לבחור דלתות עץ שהעיצוב שלהן הוא יצירתי ולאו דווקא שבלוני. כך למשל אפשר לבחור דלתות שיש עליהן הדפס מיוחד כמו למשל ציור של עץ או ציור של פרחים. ניתן גם לשלב בדלת העץ אמנות זכוכית כך שלחדר ייכנס גם אור ותהיה בו אווירה של פתיחות וחופש.

דלת פנים של קליניקת פסיכולוגים ורופאים צריכים להיות מאפיינים מיוחדים. דלתות אלו צריכות להיות אטומות מפני רעש. ככל שהדלתות של חדרי הטיפולים יבדדו טוב יותר רעשים כך למטופל יהיה נעים יותר במהלך הטיפול. מצד אחד הבידוד של הרעש ימנע מאנשים בחוץ לשמוע את מהלך הטיפול ומצד שני הבידוד ימנע מרעשים מבחוץ להפריע למהלך הטיפול התקין והוא לא יגרום להסחת דעת.

איך עיצוב הדלת משפיע על העיצוב של הקליניקה?

העיצוב של הדלתות משפיע על העיצוב של הקליניקה ועל האווירה בה. כאשר דלת הפנים בקליניקה שלנו מעוצבת באופן מקורי ויפה אז האווירה בחדרי הטיפול שלנו היא נעימה יותר. דלת פנים מעוצבת יכולה להפוך את האווירה בקליניקה שלנו מאווירה סגורה ואפורה לאווירה שיש בה חום והרבה מאוד יופי. חשוב להקפיד לעצב את הדלתות באופן קלאסי אך אם זאת ייחודי. ניתן לבחור לעצב את הדלתות בצבעים של לבן, חום או שחור.

החומרים ממנה עשויה דלת פנים

דלתות פנים בנויות ברובן מזכוכית או מסוגים שונים של עץ. החומרים הכי טובים לדלתות שמותקנות במרפאות הם עץ. בשונה ממשרדים בהם דלתות זכוכית יכולות לשפר את האווירה במרפאות יש צורך באווירה של פרטיות ושמירה על צנעת הפרט. דלת פנים העשויה מעץ שומרת טוב יותר על הפרטיות של המטופל והיא יכולה להעניק לו תחושה של ביטחון. דלתות עץ הן דלתות שיכולות להעניק לכל מטופל תחושה של מרחב אישי וביטחון. העיצוב של דלת הפנים בקליניקה שלנו יכולה לאפשר לנו לטפל טוב יותר במטופלים שלנו בין אם אנחנו רופאים או אנשי מקצועות בריאות הנפש. חשוב לבחור דלת שהעיצוב שלה מעורר תחושה של שקט ושלווה ותחושה של ביטחון. ככל שהדלת תהיה מעוצבת יפה יותר כל היא תאפשר למטופלים להיפתח ולהרגיש שהטיפול עוזר להם בתהליך שלהם.