בוחרים דלת לעיצוב הבית

במהלך הבניה והשיפוץ תידרשו לבחור דלתות מתאימות. משימה פשוטה לכאורה זאת עלולה להתגלות כמתסכלת למדי, זאת מפני שיש בנמצא דלתות מסוגים רבים והמתאימות לפונקציות שונות. אלה עשויות מחומרים שונים ולכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. בנוסף, נוכל למצוא דלתות הנעות על ציר, אקורדיון ומסילה. את הדלתות נידרש להתאים לקו העיצובי הכללי של המקום ולקבוע את כיוון הפתיחה למפרע וזאת עוד לפני שהונח בלוק אחד במבנה.

דבר ראשון מתכננים

בשלב כלשהו יבקש מכם הקבלן שתבחרו דלת. אם יש לכם מעצב פנים הבעיה שלכם קלה יחסית ותיפתר עם טיול משותף באולמות התצוגה. בכל מקרה, כדאי ללמוד את הנושא למפרע ולגבש דעה ראשונית עוד לפני שיוצאים לקנות.

  1. מכינים רשימה מסודרת – הכינו טבלה עם כל המפתחים במקום והשימושים שלהם. בטבלה יופיעו נתוני רוחב וגובה וכן כיוון פתיחה. כשיש לכם את המידע ביד אתם כבר הרבה יותר מוכנים וכל שנותר זה לבחור כיוון עיצובי.
  2. בוחרים סגנון – קיימים מספר סגנונות עיקריים שמהם אתם בוחרים הדלת שלכם: כפרי וחמים, אירופאי ויוקרתי וכן הייטק. כפרי הולך עם עץ בהיר, יוקרתי זה עץ כהה עם פיתוחים ואילו הייטק משלב עץ עם זכוכית. כמו כן, יש באפשרותכם ללכת על דלתות מעוצבות המעניקות מראה תעשייתי ומתוחכם המתאים בעיקר למשרדי יוקרה.
  3. משלבים מנגנון – מנגנון הנעילה של הדלת נקבע על פי צרכי הפרטיות ועיצוב. בדלתות נרצה בדרך כלל להסתיר ידיות. לכן, ידיות תפוח (ידיות כפתור) מתאימות לכך מצוין. יתרונן הנוסף של "ידיות תפוח" נמצא בחדרי ילדים, אלה ימנעו מלמשוך את הידיות באגרסיביות. ידיות אלה מצוידות בדרך כלל בנעילה פנימית המתאימה לחדרי שינה. "ידיות הפעלה" המוכרות מתאימות כשאנו רוצים להדגיש את הידית וכשאנו מחפשים פתיחה מהירה כמו מקלחת. כמו כן, קיימות גם "ידיות קבועות" כשאין צורך במנגנון נעילה כלל כמו בחדר כביסה או מזווה.

 

דלתות עץ כפתרון גמיש

בדרך כלל אנשים נוטים לבחור בדלתות עץ כדלתות פנים לחדרי הבית. הן מתאימות למגוון רחב יותר של צרכים פונקציונליים ועיצוביים עם יתרון של קלות, חוזק ומחיר. דלתות משרד, דלתות במקומות הומי ילדים וכן דלתות פנים בחדרי הבית כשמחפשים עיצוב מעט ייחודי. ניתן לשלב בהן מגוון אלמנטים יפיפיים כמו פתחי זכוכית, מרקמים ועץ.

מילוי דלתות

אחד הדברים האחרונים שחושבים עליו לפני שקונים דלת הינו המילוי הפנימי בתוך הדלת. למילוי פנימי בדלת יש משמעות רבה על משקלה וכן על תפקודה. דלתות עם מילוי קל של קרטון יהיו קלות ולא ימסכו רעשים באפקטיביות רבה וזאת לעומת תג מחיר נוח המוצמד להן. דלתות מעץ מלא יהיו כבדות ויקרות יותר, אך גם מוגנות. הכל תלוי בצרכים ובתקציב כמובן כשעל הסקלה עומדים מיגון ומשקל מול יציבות ומחיר.