איך בוחרים דלת פנים בהתאם לעיצוב הבית?

אם בעבר ההתייחסות לדלת פנים היתה פונקציונלית בלבד- אמצעי מעבר או הפרדה בין חלל לחלל, היום ההתייחסות לדלת פנים היא כאל פריט עיצובי לכל דבר. דלתות פנים, בניגוד לדלת כניסה, ניתן למצוא בכמות גדולה יותר בבית. הן מסודרות פעמים רבות לאורך מסדרון, זו לצד זו ולכן עיצוב דלת פנים דורש התייחסות לא רק לדלת עצמה אלא לדלת ביחס לדלתות האחרות שסמוכות אליה וביחס לחלל כולו (ראו גם בריבוע בחירת דלת פנים).

עיצוב הרמוני ומשתלב

מעצבים רבים בוחרים לעצב את דלתות הפנים באופן שיהיה נקי, וכך גם אם בחלל אחד ישנן מספר דלתות, הן ישתלבו היטב זו עם זו. קווים נקיים, צבעים בהירים, דוגמה עדינה ואחידה כמו פסים וגם פרזול שיהיה נקי ייצרו הרמוניה. צבעי דלת בהירים יתנו גם תחושה של מרחב וחלל גדול יותר. לדבר יש משמעות במיוחד כשמדובר על מסדרון צר ובו מספר דלתות.

הדלת כחלק מהסגנון העיצובי של הבית

כאשר לבית יש קו עיצובי בולט וברור כדאי שגם עיצוב הדלתות יהיה בהתאם. עיצוב דלת לא צריך להיות בפני עצמו אלא בהתאם לסביבה. לכן, אם הקו העיצובי של הבית הוא כפרי, כדאי לבחור בדלת בעלת גוון עץ טבעי ובעל נוכחות כמו דובדבן או בוק. כאן דווקא הצבע הבהיר פחות מתאים בגלל הדומיננטיות של הסגנון הכפרי. כאשר הולכים על קו נקי וקלאסי כדאי לבחור בדלתות בעלות צבע בהיר ומראה עדין. בסגנון מודרני עיצוב הדלת יכול לכלול שילוב חומרים כמו זכוכית עם עץ, הצבע יכול להיות שילוב של שחור עם לבן, כולל עיטורים וציורים בסגנון מודרני, אך עדיין חשוב לוודא כל הזמן העיצוב לא מוגזם ומשתלב בצורה הרמונית עם שאר הבית.

עיצוב בהתאם לסוג החדר

אמנם לא מומלץ להשתולל מבחינה עיצובית ושכל דלת תהיה שונה לחלוטין מהאחרת אך עדיין ניתן שהעיצוב ירמוז רמיזה קלה לסוג החדר. כאשר מדובר על שירותים או אמבטיה, כדאי לבחור בדלתות צוהרים עם חלון זכוכית חלבית קטן. דלתות מסוג זה לחדר שירותים או אמבטיה מכוונות מיד אל המקום הנכון גם אם זהו אורח שמגיע אליכם בפעם הראשונה. בנוסף, הן מאפשרות לדעת האם השירותים או האמבטיה נמצאים בשימוש וגם מכניסות אור טבעי כאשר זהו חדר ללא חלון. דלתות למרפסת קטנה או חדר שירות הן פעמים רבות דלתות הזזה. הדבר נוח כי פעמים רבות חדר שירות או מרפסת קטנה נמצאים בחללים קטנים שכנף דלת רגילה תתפוס בהם מקום רב.

עיצוב דרמטי בחללים גדולים

אם בחללים קטנים כדאי לבחור בדלת בהירה שלא תתפוס מקום רב מדי בחלל ותיצור המשך לקיר, בחללים גדולים אפשר ואפילו מומלץ ללכת על עיצוב דרמטי ונועז יותר. בחללים גדולים מידות הדלת יכולות להיות גדולות יותר. גם העץ בו משתמשים יכול להיות עץ כהה כמו אגוז למשל. הפרזול בדלתות אלה יכול להיות דומיננטי יותר. דלתות כהות וגדולות יותר מתאימות למשרדים גדולים המכילים ריהוט רב יותר שאף הוא בעל צבעים כהים או עיצוב דומיננטי יותר מעיצובם של רהיטים לבתים פרטיים.

עיצוב עם החומר המתאים

בדלתות חדרים שונים בבית חשוב לשים דגש בבחירת הדלת ועיצובה גם מבחינה פרקטית. אם מדובר על דלתות אמבטיה ושירותים הנמצאות בסביבה לחה חשוב לבחור בדלתות העשויות חומר איכותי העמיד במים. בדלתות חדר שינה מומלץ לבחור בדלת עם בידוד אקוסטי שישמור על אווירה רגועה בחדר השינה. בדלתות חדרי הילדים כדאי לשים דגש על ציפוי שלא יעבור שחיקה מהירה ושריטות ויהיה עמיד גם בפני טריקות דלת, נגיעות, שפשופים וגם קשקושים שבקלות יכולים להופיע כשהילדים עוברים צהריים משעממים...

לסיכום, עיצוב דלת פנים הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. דלתות פנים צריכות להשתלב בהרמוניה עם החלל סביבן.  עיצוב הדלת צריך להיות מתוכנן בהתאם לגודל החדר מבפנים, גודל החלל החיצוני בו נמצאת הדלת (כמו מסדרון), סגנון העיצוב של הבית- האם זהו סגנון כפרי או נקי קלאסי וגם בהתאם לסוג החדר והתנאים שישנם בו- האם זהו אזור לח או האם זהו חדר ללא חלון בו הדלת יכולה להוות מקור אור טבעי עם צוהר מזכוכית חלבית. היום ישנן מגוון רחב של אפשרויות לעיצוב דלת. לכם נותר רק לבחור...