איך בוחרים דלתות פנים מעוצבות לבית?

המדריך המלא: עשו ואל תעשו בעת בחירת דלתות מעוצבות לבית.

יש מספר דברים שחשוב לדעת בכדי לבחור את הדלת המתאימה ביותר עבורנו, בעיקר משום שהדלתות הללו ילוו אותנו לאורך שנים רבות. בדרך כלל אנחנו בוחרים את דלתות הפנים כשבונים או משפצים וזה לא משהו שעושים בתדירות גבוהה. בנוסף, זה אחד מהפריטים בבית שלא נרצה לחסוך בהם. יש חשיבות גדולה לבחירת דלתות איכותיות שמגיעות עם אחריות רחבה, שעונות באופן מדויק על הצרכים שלנו.

ריכזנו כאן את כל מה חשוב לבדוק לפני שמקבלים החלטה:

מידות דלתות פנים

הגודל הסטנדרטי בארץ הוא רוחב 80-90 ס"מ וגובה 205-207 ס"מ. ברשת דלתות חמדיה, כל דלת מיוצרת בדיוק בהתאם לצרכים שלכם, והמחיר כולל את עלות המודד שמגיע כדי לבדוק את תנאי הבית.

סוג הדלת

דלתות הפנים מתחלקות לשני סוגים עיקריים: דלתות פתיחה ודלתות הזזה. דלת הפתיחה הסטנדרטית מותקנת ברוב החדרים בביתכם, ואילו דלת ההזזה מתאימה לחללים קטנים, כמו: חדרי שירותים, חדרי רחצה וחדרי ארונות. דלת ההזזה נפוצה גם בחדרי משחקים או בחדרי ילדים קטנים.

עיצוב

עולם הדלתות מתאפיין בשנים האחרונות במגוון רחב של עיצובים, הבאים לידי ביטוי בחריטות, פסי ניקל, צבעים, צוהרים, סוגי זכוכיות ועוד.

רשת דלתות חמדיה פיתחה ועודנה מפתחת מגוון קולקציות חדשות שמתאימות לסגנונות עיצוב שונים: מודרני, קלאסי, כפרי ועוד. כמו כן, ניתן למצוא גם דלתות פנים שתואמות לדלתות הכניסה ויוצרות מראה הרמוני בבית מהכניסה ועד החדרים. החריטות בדלתות שלנו הן איכותיות ביותר, ופסי החירוץ גם.


 

פרזול בדלתות פנים

ובשם הפחות מקצועי: צירים וידיות.

לרוב, המבחר מצומצם לידיות בצבע ניקל או כסף מוברש, והבחירה שלכם צריכה להתבסס על נוחות השימוש והבטיחות. בשנים האחרונות מציעה רשת דלתות חמדיה מגוון ידיות בגוונים ובעיצובים שונים, בהתאם לסגנון העיצוב שתרצו. הידיות יכולות לשדרג בקלות את מראה הדלת בצורה פשוטה ולא יקרה יחסית, כאשר האיכות שלהן חשובה לא פחות מהעיצוב. כדאי לבדוק שהידיות תפוסות מצד לצד ואינן מתפרקות. כמו כן, צירים סמויים הם חלק בלתי נפרד מהדלתות של הרשת. בנוסף, חשוב לוודא שיש מנגנון טריקה שקטה לדלת ולפי הצורך להוסיף מנעול בחדרי הרחצה. 

בידוד רעשים באמצעות מילוי פלקסבורד

דלתות הפנים צריכות לבודד מרעשים כדי לשפר את איכות החיים בבית, ולכן חשוב שהן יהיו עשויות מחומרי גלם טובים, עם מילוי וציפוי עמידים המייצרים בידוד אקוסטי. פלקסבורד, לדוגמה, הוא מילוי שעשוי משבבי עץ וסיבי פשתן דחוסים שיחד יוצרים בידוד אקוסטי ותרמי.

לדלתות חמדיה בידוד אקוסטי דו כיווני, מילוי אקוסטי תלת שכבתי מיוחד, סף אקוסטי מתכוונן היורד ואוטם את המרווח בעת סגירת הדלת וכן אטמי גומי כפולים (גם בכנף וגם במשקוף). התוצאה היא דלתות פנים מעוצבות עם בידוד אקוסטי ברמה הכי גבוהה - בעוצמה של 33 דציבל. זהו פטנט בלעדי הודות לטכנולוגיית ULTRA QUIET שפיתחנו.

ממה עשוי ציפוי דלת הפנים?

הציפוי קובע את עמידות הדלת, ולא רק את המראה שלה. הציפויים הנפוצים הם: למינציה, פורמייקה, פורניר וצבע בתנור. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. הפורמייקה עמידה יותר בפני מים ושריטות, ואילו צבע תנור מאפשר לבחור ממגוון צבעים, אך הוא עמיד פחות מהפורמייקה.

דלתות עמידות למים

כאשר מדובר בדלת לחדר הרחצה, חשוב שהיא תהיה עמידה למים בכדי למנוע בעיות של רטיבות, כגון: עובש, עיוותים ומזיקים שונים.

משקופים

בשנים האחרונות נכנס לעולם עיצוב הבית הטרנד של משקופים בקו אפס המקנים מראה אחיד עם הקירות. ברשת דלתות חמדיה תוכלו למצוא קו אפס חיצוני, שבו המשקוף והדלת יוצרים מראה אחיד ונקי.

 

קראו עוד: